Tiger Explorer

Świat stoi przed Tobą otworem

Nasza nowa seria pojazdów Tiger Explorer jest wyposażona w najnowszą technologię, aby sprostać Twoim oczekiwaniom. Technologia ta zapewnia doskonałą stabilność prowadzenia oraz kontrolę nad pojazdem, a wszystko to skrojone na miarę Twoich potrzeb. Za jej sprawą zyskujesz więcej z jazdy, niezależnie czy poruszasz się na ruchliwej ulicy, przetartym szlaku czy bezdrożu.

Spośród tej serii można wyróżnić dwa warianty. Seria modeli XR przeznaczona do jazdy drogowej, jak również seria modeli XC, która rozwija swoje skrzydła na wyboistej drodze. Jednak gdy role się odwrócą, żaden model nie pozostanie w tyle.

Jedyny w swojej klasie 3-cylindrowy silnik o pojemności 1215ccm zapewnia większą moc, większy moment obrotowy i oszczędność paliwa, przy zachowaniu płynnej pracy w całym zakresie prędkości obrotowych.

Półaktywne Zawieszenie Triumph (TSAS)

Doskonałe osiągi nowej serii Tiger Explorer to efekt nowego poziomu dynamiki zastosowanej w modelach z serii XCX, XCA, XRX i XRT oraz przełomowej technologii Układu Półaktywnego Zawieszenia Triumph. Daje on Tobie możliwości elektronicznego sterowania motocyklem - możesz dokonywać ustawień przedniego i tylnego zawieszenia, automatycznie dostosowywać wstępne obciążenie tylnego amortyzatora, tak aby pojazd bez problemu pokonywał każdy rodzaj terenu i gwarantował optymalną przyczepność.

Układ wykorzystuje inercyjną jednostkę pomiarową, która za pomocą trójżyroskopowego systemu oraz trzech akcelerometrów nieprzerwanie mierzy przechył boczny, nachylenie do przodu oraz zbaczanie z trasy pojazdu. Centralna jednostka wykorzystuje tą informację, aby wspólnie z odpowiednio ustawionymi amortyzatorami oraz wahaczem, czujnikami prędkości obrotowej koła, odpowiednim ciśnieniem w hamulcu oraz położeniem manetki obliczać parametry tłumienia drgań. Wszystko po to, abyś obdarzył pojazd pełnym zaufaniem.

Optymalny Układ Wspomagania Kierowania (ABS) oraz Kontrola Trakcji

Dając Tobie wolną rękę w prowadzeniu oraz sterowaniu pojazdem, w stopniu w jakim tylko zapragniesz, podczas gdy zmagasz się z różnym stanem dróg oraz niełatwym terenem we wszystkich możliwych warunkach, naprzeciw Tobie wychodzi model XR Tiger Exlporer. Oferuje on w standardzie programowalny ABS oraz kontrolę trakcji. Pozostałe cztery modele są zaopatrzone również w układ aktywnego ABS'u działającego w zakręcie, połączonego z kontrolą trakcji, gwarantując Tobie maksymalną stabilność prowadzenia, nawet gdy zdobywasz najwyższe szczyty.

Modele XRX, XRT, XCX oraz XCA są wyposażone w inercyjną jednostkę pomiarową, która dzięki strategicznie położonym czujnikom, monitoruje oraz reaguje na ruch pojazdu, oblicza jego kąt pochylenia oraz wykorzystuje uzyskane pomiary aby zapewnić większą stabilność poprzez optymalizację osiągów ABS oraz kontrolę trakcji.

Kontrola pojazdu w terenie górzystym

Tiger Explorer XRT oraz Tiger Explorer XCA oferują unikatową możliwość kontroli pojazdu w terenie górzystym, która zabezpiecza motocykl przed stoczeniem się ze stromego zbocza– w szczególności przydatne gdy motocykl jest dociążony lub gdy podróżujesz z pasażerem.

Hill Hold – funkcję tą aktywujesz poprzez gwałtowne wciśnięcie przedniego hamulca podczas postoju pojazdu. Następnie, gdy przedni hamulec jest zwolniony, układ podtrzymuje ciśnienie po to, aby pojazd utrzymał się nieruchomo na wzniesieniu bez konieczności używania przedniego i tylnego hamulca. Funkcja wyłącza się automatycznie po normalnym ruszeniu.

TRYBY JAZDY

Tryby jazdy

Seria motocykli Tiger Explorer w pełni wykorzystuje zaawansowane technologie, dając do wyboru aż pięć trybów jazdy. Cztery z nich są domyślnie zaprogramowane, a piąty jest pozostawiony do Twojej dyspozycji – możesz zatem dokonywać modyfikacji w zgodzie z Twoim stylem jazdy, rodzajem nawierzchni, po której się poruszasz czy też z panującymi warunkami pogodowymi.

Każdy z trybów odpowiednio modyfikuje mapę silnika, ABS oraz kontrolę trakcji, a w niektórych modelach również stopień amortyzacji układu TSAS.

Tryb jazdy: ROAD (drogowy)

Maksymalny komfort oraz przyjemność z jazdy na długich trasach. Konfiguracja w trybie drogowym układu ABS oraz kontroli trakcji zapewnia doskonałą stabilność oraz optymalizuje drogę hamowania na utwardzonej nawierzchni.Komputer zarządzający silnikiem pobiera odpowiednią ilość mocy, tak aby motocykl bezproblemowo radził sobie z nawierzchnią taką jak asfalt. Układ TSAS (w przypadku modelu z takim wyposażeniem) gwarantuje Tobie optymalne ustawienia do jazdy drogowej.

Dostępny we wszystkich modelach Tiger Explorer.

Tryb jazdy: RAIN (deszcz)

Specjalnie zaprojektowany do jazdy na mokrych i śliskich nawierzchniach. W tym trybie komputer zarządzający silnikiem zmniejsza moc, kontrola trakcji minimalizuje ryzyko poślizgu tylnego koła na rzecz zwiększonego panowania nad motocyklem. Układ ABS niweluje blokadę kół, chroniąc Ciebie przed niekontrolowanym wpadnięciem w poślizg. Odpowiednie cechy układu TSAS (w przypadku modelu z takim wyposażeniem) gwarantują optymalną przyczepność motocykla.

Dostępny we wszystkich modelach Tiger Explorer.

Tryb jazdy: OFF-ROAD (terenowy)

Stworzony do czerpania przyjemności z jazdy w terenie. Kontrola Trakcji oraz ABS są dostosowane do uzyskiwania optymalnych osiągów podczas jazdy terenowej. Specjalnie skonfigurowany dla tego trybu układ TSAS optymalizuje tłumienie drgań i zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem w warunkach off-road (terenowych).

Dostępny w modelu Tiger Explorer XRX/XCX. XRT/XCA

Tryb jazdy: SPORT

Wykorzystuje w pełni możliwości trzycylindrowego silnika poprzez bezpośrednią reakcję przepustnicy. Skonfigurowany w tym trybie układ ABS, zapewnia niezawodne hamowanie na utwardzonych nawierzchniach, a kontrola trakcji pozwala na większy poślizg kół niż w standardowym trybie drogowym na rzecz dynamicznej jazdy. Układ TSAS mocniej tłumi drgania, dzięki czemu możesz zdobywać najbardziej wymagające trasy.

Dostępny w modelu Tiger Explorer XRT/XCA.

Tryb jazdy: SPERSONALIZOWANY

Idealny tryb, jeżeli chcesz dostosować motocykl do swojego własnego stylu jazdy, osiągów czy czerpania własnej przyjemności.

Dostępny w modelu Tiger Explorer XRT/XCA.

Trzycylindrowy silnik

Perełka linii Explorer to unikatowy 12-sto zaworowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1215ccm, który generuje niewiarygodny liniowy moment obrotowy z największego silnika w tym segmencie.

Aby wykorzystać moc Tygrysa w 100%, zastosowano wspomagane hydrauliczne sprzęgło, aby odciążyć poziom pracy dźwigni oraz zapobiec Twojemu zmęczeniu podczas wielogodzinnej jazdy. Wszystkie modele cechuje 6-stopniowa przekładnia, w której najwyższy bieg jest przeznaczony do pokonywania długich tras, nie tylko łatwo, ale również ekonomicznie. Moc przekazywana jest na tylne koło za pomocą wału kardana.

Wydech

Seria Tiger Explorer wyróżnia się także innowacyjnym układem wydechowym, który nie tylko wspomaga pracę silnika, ale także odpowiada normom ochrony środowiska Euro 4. Tak jak w przypadku wszystkich motocykli marki Triumph, jego dźwięk budzi respekt.

PODWOZIE

Podwozie

Podwozie w Tiger Explorer to nowy poziom dynamiki pozwalający na przeżycie wielkiej motocyklowej przygody. Wzbogacenie pojazdu o wiodące na rynku zawieszenie renomowanej marki WP to godna pozazdroszczenia równowaga komfortu i kontroli wśród nowych modeli, które zostały wzbogacone o Półaktywny Układ Zawieszenia TSAS w modelach XRX, XRT, XCX oraz XCA.

Promieniowo zamontowane zaawansowane technologicznie zaciski typu monoblok Brembo dowodzą dopracowaniu w najmniejszych szczegółach elementów układu hamulcowego i zawieszenia, jak również pożądanych cech podwozia takich jak niezawodność, zwrotność oraz pełna kontrola.

STYL

Sylwetka

Nowoczesne ostre linie sylwetki, wykonane z dbałością o każdy szczegół oraz wyróżniający styl czynią z Tiger Explorer motocykl wytrzymały, charakterystyczny, a przede wszystkim dyktujący warunki na drodze. To nowoczesne piękno oraz muskularna sylwetka ukazują pewność oraz niezawodność, której bez wątpienia oczekujesz od marki Triumph.

Kokpit

Stworzyliśmy kokpit z myślą o jednym – kierowcy. Dopracowana ergonomia, nowy przełącznik przekładni oraz najnowszy wyświetlacz LCD – te innowacje sprawiają, że korzystanie z kokpitu staje się dla Ciebie dziecinnie proste, nawet przy dużych prędkościach.

Elektrycznie regulowana szyba

W tym segmencie Tiger Explorer stawia poprzeczkę naprawdę wysoko. Wszystkie modele posiadają elektronicznie regulowaną szybę, która chroni Ciebie przed wiatrem, tym samym gwarantując wysoki komfort jazdy.

Modele Tiger Explorer XRT oraz Tiger Explorer XCA posiadają wyższą szybę niż standardowa wersja.

Komfort

Siedzenie, podesty oraz położenie kierownicy zaprojektowane tak, aby zapewnić Tobie maksymalny komfort jazdy, niezależnie czy siedzisz na motocyklu pokonując długie trasy czy też jeździsz wyczynowo w terenie. Podgrzewane manetki we wszystkich modelach XR, podgrzewane siedzenie kierowcy oraz pasażera w modelach XRT oraz XCA, zapewniają komfort jazdy zarówno Tobie jak i Twojemu pasażerowi, nawet gdy pokonujecie tysiące kilometrów.

Wybierz swojego Tygrysa

Idealny motocykl dla poszukiwacza przygód. Nowy Tiger Explorer jest dostępny w 6 różnych modelach, z dodatkową opcją „low seat” - obniżonego siedzenia, w które są wyposażone zarówno modele XRX oraz XCX.

Niezależnie od tego czy jeździsz nim codziennie do pracy czy traktujesz motocykl jak życiową przygodę, nowy Tiger Explorer oferuje wiele. Imponująca moc, osiągi, technologia, styl oraz wyposażenie wszystko dopracowane po to, abyś mógł wybrać właściwy model - skrojony na miarę Twoich potrzeb.

Tiger Explorer MOTOCYKLE

Tiger Explorer XR

60 900,00 zł i

Tiger Explorer XRx low - obniżony

67 800,00 zł i

Standardowe wyposażenie

  • Charakterystyczny 3-cylindrowy silnik o pojemności 1215 ccm z wałem kardana
  • Hydrauliczne sprzęgło
  • ABS i kontrola trakcji
  • Tryb jazdy - Road (drogowy) oraz Rain (deszcz)
  • Jedyna w swojej klasie elektrycznie regulowana szyba
  • Przednie zaciski hamulca Brembo monobloc M4,32
  • Regulowane przednie oraz tylne zawieszenie WP
  • Komputer pokładowy
  • Nowe odlewy felg o sportowym charakterze
  • Osłona miski olejowej
  • Podnóżek centralny
  • Gniazdo zasilania 12 V
  • Immobiliser

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XR

  • Obniżone siedzenie 785-805 mm
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Zoptymalizowany ABS i kontrola trakcji
  • Tempomat
  • Osłony rąk
  • Podgrzewane manetki
  • Inercyjna jednostka pomiarowa IMU
  • Tryb jazdy off-road (terenowy)
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Układ półaktywnego zawieszenia TSAS

Tiger Explorer XRx

67 800,00 zł i

Tiger Explorer XRT

73 500,00 zł i

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XR

  • Najwyższe aktywne bezpieczeństwo dzięki Cornering ABS oraz kontroli trakcji
  • System mierzący odchylenia w 6 płaszczyznach
  • System Pół-Aktywnego Zawieszenia Triumph (TSAS) z amortyzatorami WP oraz RSU
  • Dedykowane ustawienia jazdy off-road
  • Tempomat
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Podgrzewane manetki
  • Osłony rąk
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XRx

  • Asystent ruszania na wzniesieniu
  • Dwa dodatkowe tryby jazdy - Sport (sport) do jazdy dynamicznej oraz tryb Rider (spersonalizowany) do własnego skonfigurowania
  • Elektrycznie regulowana szyba
  • Podgrzewane siedzenie kierowcy oraz pasażera
  • Układ Kontrolujący Ciśnienie w Oponach (TPMS)
  • Osłona silnika
  • Stelaże gotowe do montażu zestawu kufrów z serii TR Adventure

Tiger Explorer XCx

70 900,00 zł i

Tiger Explorer XCx low - obniżony

70 900,00 zł i

Standardowe wyposażenie

  • Najwyższe aktywne bezpieczeństwo dzięki Cornering ABS oraz kontroli trakcji
  • System mierzący odchylenia w 6 płaszczyznach
  • System Pół-Aktywnego Zawieszenia Triumph (TSAS) z amortyzatorami WP oraz RSU
  • Dedykowane ustawienia jazdy off-road
  • Tempomat
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Podgrzewane manetki
  • Osłony rąk
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V
  • Aluminiowa osłona misy olejowej
  • Osłona silnika
  • Stalowa osłona chłodnicy

Standardowe wyposażenie

  • Obniżone siedzenie 785-805 mm
  • 2 x gniazda zasilania 12 V
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Aluminiowa osłona misy olejowej
  • Zoptymalizowany ABS i kontrola trakcji
  • Tempomat
  • Osłona silnika
  • Osłony rąk
  • Inercyjna jednostka pomiarowa IMU
  • Tryb jazdy off-road (terenowy)
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Stalowa osłona chłodnicy
  • Układ półaktywnego zawieszenia TSAS

Tiger Explorer XCA

76 900,00 zł i

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XCx

  • Asystent ruszania na wzniesieniu
  • Dwa dodatkowe tryby jazdy - Sport (sport) do jazdy dynamicznej oraz tryb Rider (spersonalizowany) do własnego skonfigurowania
  • Elektrycznie regulowana szyba
  • Światła przeciwmgłowe LED
  • Podgrzewane siedzenie kierowcy oraz pasażera
  • Układ Kontrolujący Ciśnienie w Oponach (TPMS)
  • Podesty CNC
  • Stelaże gotowe do montażu zestawu kufrów z serii TR Adventure

Tiger Explorer XR

60 900,00 zł i

Tiger Explorer XRx low - obniżony

67 800,00 zł i

Tiger Explorer XRx

67 800,00 zł i

Tiger Explorer XRT

73 500,00 zł i

Standardowe wyposażenie

  • Charakterystyczny 3-cylindrowy silnik o pojemności 1215 ccm z wałem kardana
  • Hydrauliczne sprzęgło
  • ABS i kontrola trakcji
  • Tryb jazdy - Road (drogowy) oraz Rain (deszcz)
  • Jedyna w swojej klasie elektrycznie regulowana szyba
  • Przednie zaciski hamulca Brembo monobloc M4,32
  • Regulowane przednie oraz tylne zawieszenie WP
  • Komputer pokładowy
  • Nowe odlewy felg o sportowym charakterze
  • Osłona miski olejowej
  • Podnóżek centralny
  • Gniazdo zasilania 12 V
  • Immobiliser

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XR

  • Obniżone siedzenie 785-805 mm
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Zoptymalizowany ABS i kontrola trakcji
  • Tempomat
  • Osłony rąk
  • Podgrzewane manetki
  • Inercyjna jednostka pomiarowa IMU
  • Tryb jazdy off-road (terenowy)
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Układ półaktywnego zawieszenia TSAS

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XR

  • Najwyższe aktywne bezpieczeństwo dzięki Cornering ABS oraz kontroli trakcji
  • System mierzący odchylenia w 6 płaszczyznach
  • System Pół-Aktywnego Zawieszenia Triumph (TSAS) z amortyzatorami WP oraz RSU
  • Dedykowane ustawienia jazdy off-road
  • Tempomat
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Podgrzewane manetki
  • Osłony rąk
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XRx

  • Asystent ruszania na wzniesieniu
  • Dwa dodatkowe tryby jazdy - Sport (sport) do jazdy dynamicznej oraz tryb Rider (spersonalizowany) do własnego skonfigurowania
  • Elektrycznie regulowana szyba
  • Podgrzewane siedzenie kierowcy oraz pasażera
  • Układ Kontrolujący Ciśnienie w Oponach (TPMS)
  • Osłona silnika
  • Stelaże gotowe do montażu zestawu kufrów z serii TR Adventure

Tiger Explorer XCx

70 900,00 zł i

Tiger Explorer XCx low - obniżony

70 900,00 zł i

Tiger Explorer XCA

76 900,00 zł i

Standardowe wyposażenie

  • Najwyższe aktywne bezpieczeństwo dzięki Cornering ABS oraz kontroli trakcji
  • System mierzący odchylenia w 6 płaszczyznach
  • System Pół-Aktywnego Zawieszenia Triumph (TSAS) z amortyzatorami WP oraz RSU
  • Dedykowane ustawienia jazdy off-road
  • Tempomat
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Podgrzewane manetki
  • Osłony rąk
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12 V
  • Aluminiowa osłona misy olejowej
  • Osłona silnika
  • Stalowa osłona chłodnicy

Standardowe wyposażenie

  • Obniżone siedzenie 785-805 mm
  • 2 x gniazda zasilania 12 V
  • Zaawansowany komputer pokładowy
  • Aluminiowa osłona misy olejowej
  • Zoptymalizowany ABS i kontrola trakcji
  • Tempomat
  • Osłona silnika
  • Osłony rąk
  • Inercyjna jednostka pomiarowa IMU
  • Tryb jazdy off-road (terenowy)
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy LED
  • Stalowa osłona chłodnicy
  • Układ półaktywnego zawieszenia TSAS

WZBOGACONA WERSJA Tiger Explorer XCx

  • Asystent ruszania na wzniesieniu
  • Dwa dodatkowe tryby jazdy - Sport (sport) do jazdy dynamicznej oraz tryb Rider (spersonalizowany) do własnego skonfigurowania
  • Elektrycznie regulowana szyba
  • Światła przeciwmgłowe LED
  • Podgrzewane siedzenie kierowcy oraz pasażera
  • Układ Kontrolujący Ciśnienie w Oponach (TPMS)
  • Podesty CNC
  • Stelaże gotowe do montażu zestawu kufrów z serii TR Adventure

**Cena detaliczna uwzględnia podatek VAT w wysokości 23% .