Seria Thunderbird

Thunderbird Commander oraz Thunderbird LT

Triumph Thunderbird Commander oraz Thunderbird LT mają takie samo podwozie oraz są zasilane przez taki sam dwucylindrowy równoległy silnik o pojemności 1699ccm z wysokim momentem obrotowym, ale to zupełnie dwa różne rasowe modele serii cruiser. Model Thunderbird Commander cechuje się masywną i dynamiczną postawą, gotową do zawładnięcia każdą trasą. Z kolei Triumph Thunderbird LT to motocykl przyjazny, luzacki, gotowy na długie wyprawy, typowy przedstawiciel serii premium cruiser, z możliwością dodania licznych akcesoriów.

Thunderbird oraz Thunderbird Storm

Triumph Thunderbird oraz Thunderbird Storm łączy takie samo podwozie, ale to zupełnie dwa różne rasowe modele cruiser’a. Triumph Thunderbird to oryginalny, chromowany luzacki motocykl z rzędowym silnikiem typu TWIN generującym wysoki moment obrotowy, który poniesie Cię gdziekolwiek tylko zapragniesz, o każdym czasie. Po drugiej stronie stoi Thunderbird Storm przyciemniony, uliczny cruiser, który wykorzystuje swój powiększony silnik, aby wydobyć z siebie największe możliwe osiągi.

SILNIK

Silnik

Seria Thunderbird w każdym centymetrze sześciennym prezentuje klasyczny silnik serii cruiser. Rzędowy, równoległy, o dużej pojemności zaprojektowany z myślą o pokonywaniu długich tras. Jednak nie daj się zwieźć żebrom chłodzącym. Wewnątrz znajdziesz nowoczesny, chłodzony cieczą silnik gwarantujący wysokie osiągi. Znajdziesz również zaawansowany elektroniczny wtrysk paliwa oraz układ zarządzania silnikiem. Zbudowany z jakością oraz trwałością na miarę marki Triumph.

Konfiguracje

Z niezwykłymi potężnymi, kutymi tłokami silniki Thunderbird’a o pojemności 1597ccm oraz Thunderbird’a Storm, Commander i LT o pojemności 1699ccm, o 8 zaworach, chłodzone cieczą, rzędowe w układzie TWIN, z przesuniętymi wykorbieniami o 270°, stworzone zostały, by charyzmatycznie dostarczać mocy. Podwójny wałek równoważący łagodzi wibracje o niskiej częstotliwości, nie pozwalając na odczuwanie ich w całym zakresie momentu obrotowego.

Osiągi

Kolosalny Twin o pojemności 1699ccm zasilający Thunderbird Commander oraz Thunderbird LT generuje imponującą moc 94KM oraz nadzwyczajny moment obrotowy 151Nm przy 3550 obr/min. Tak dynamiczne osiągi czynią go silnikiem idealnym. Począwszy od relaksujących wypraw w bezkres na modelu LT, aż po despotyczną jazdę po codziennych drogach Commander’em. Fenomenalna siła jest zawsze na Twoje zawołanie. Niezależnie, na którym biegu się poruszasz Twój Thunderbird nigdy Cię nie zawiedzie.

Silnik Thunderbird’a o pojemności 1597ccm generuje porażającą moc 86KM. To jeszcze nie koniec. Dodatkowo Thunderbird generuje najwyższy moment obrotowy o wartości 146Nm przy zaledwie 2750 obr/min. Z kolei, Thunderbird Storm z silnikiem o pojemności 1699ccm podnosi poprzeczkę nawet do 98KM oraz 156 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że zarówno Thunderbird oraz Thunderbird Storm stopniują poziom dostarczanej mocy, tak aby w pełni oddać przypisaną im atmosferę relaksu. Mimo to w obu modelach pod zbiornikiem kryją się doskonałe urządzenia gwarantujące ogromną wydajność.

Skrzynia biegów

6-biegowa skrzynia dostarcza wysoki moment obrotowy, od wrzucenia pierwszego biegu aby ruszyć do przodu, aż po najwyższy bieg stworzony do relaksujących wypraw, zwiększający wydajność paliwa. Fenomenalna siła jest zawsze na Twoje zawołanie, niezależnie, na którym biegu się poruszasz. Twój Thunderbird nigdy Cię nie zawiedzie.

Napęd pasem zębatym

Napęd Thunderbird’a to pas z włókna węglowego oraz obrobione węglikiem wolframu koło pasowe. Posiada wyższy stopień rozciągania niż te wykonane ze stali oraz zapewnia płynne działanie skrzyni biegów, z gwarancją żywotności i praktycznie żadnymi działaniami konserwacyjnymi w porównaniu do przekładni łańcuchowej. Co ważne, przekładania pasowa nie wymaga smarowania.

PODWOZIE

Podwozie

Dynamiczny silnik Triumph Thunderbird wymaga równie dynamicznego podwozia dla energicznego prowadzenia. To priorytet, a nie element nad którym trzeba się zastanawiać. W wyniku tego, motocykle Thunderbird są w stanie dostarczać relatywnie wysoki poziom zwrotności, kontroli oraz precyzji, czego powszechnie nie spotkasz w serii cruiser. Gwarantowany duży prześwit, gdy jazda nabiera tempa.

Zawieszenie

Stylowa sylwetka, nowoczesne wnętrze. Motocykle Thunderbird wyposażone są w 47 mm amortyzatory marki Showa o skoku 120 mm. Z tyłu precyzyjne, o regulowanym napięciu wstępnym sprężyny o skoku 109 mm ( w modelach LT&Commander) oraz 95 mm (w modelach Thunderbird &Thunderbird Storm) zapewniające odpowiednią dynamikę począwszy od sportowej jazdy w pojedynkę, aż po dwuosobowe wycieczki.

PODWOZIE

Rama

Rama Triumph Thunderbird jest wykonana z masywnej podwójnej stalowej rury, która wykorzystuje silnik jako element wzmacniający. Zoptymalizowana geometria, aby zapewnić Tobie przyjemne kierowanie. Jednak imponująca podwójna rama Thunderbird’a to także popisowy punkt projektu motocykla.

Koła i opony

Commander dominuje na drodze. Zwinny, dobrze się prowadzący z charakterystycznym profilem opon 140/75 z 17-calowymi felgami z przodu oraz oponami 200/50 z 17-calowymi felgami tylnymi. Porusza się na lekkich, odlewanych kołach o profilu odwróconego diamentu. Thunderbird LT to pierwszy model na świecie wyposażony w radialne opony z białym pasem, specjalnie opracowane dla marki Triumph przez Brytyjską fabrykę Avon. Profil 150/80 i 16-calowe przednie koła oraz 180/70 i 16-calowe koła tylne z 56 szprychami. Koła i opony serii cruiser to najwyższa spotykana jakość na rynku.

Koła i opony modelu Thunderbird oraz modelu Storm

Dla maksymalnej pewności pochylenia w zakrętach, aby w pełni odzwierciedlić połączenie stylu cruiser oraz neutralnego prowadzenia, stworzyliśmy specjalne opony przednie o profilu 120/70 oraz o niskim profilu opony 200/50 Metzeler Marathon. Opony specjalnie dopasowane do lekkich, 5-szprychowych odlewanych aluminiowych felg 19-calowych z przodu oraz 17-calowych z tyłu. Efekt, to brak ze strony Thunderbird ustępstw w kwestii przyczepności.

Prowadzenie

Triumph Thunderbird gwarantuje Tobie powalające na kolana osiągi silnika. Znakomite prowadzenie poczujesz zawsze, w każdej sytuacji. Motocykle starannie oddające lekkość, łatwość kierowania, zwinność oraz stabilność na miarę marki Triumph. Skuteczne hamowanie to nadrzędny dla nas czynnik, dlatego zastosowaliśmy podwójne przednie 4-tłoczkowe zaciski Nissin na tarczach 310 mm oraz tylny zacisk Brembo na tarczy 310 mm. Co więcej, motocykl wyposażony w zaawansowany układ ABS.

Pozycja Jazdy

Thunderbird Commander to marka sama w sobie, przekonasz się o tym, gdy tylko go dosiądziesz. Szeroka wyciągnięta do tyłu kierownica daje Tobie odwagę do przemierzania świata. Umieszczone z przodu stopnie nadwozia oraz niskie, głęboko wyściełane siedzenie z podwójną warstwą oraz większą ilością gąbki zapewniają Tobie komfort siedzenia. Tak jakbyś ruszał na podbój świata i go zdobył. Model Thunderbird LT posiada takie same stopnie oraz głęboko wyściełane siedzenie, ale już z wysoką, lekko cofniętą kierownicą gwarantującą bardziej stabilną jazdę, zwłaszcza do dalekich wypraw. To tak jakbyś był gotów objechać świat i go zdobyć.

Dzięki Thunderbird oraz Thunderbird Storm zyskujesz pełną kontrolę prowadzenia. Przednie podnóżki, obniżone siedzenie z większą ilością gąbki, szeroka, cofnięta kierownica dająca swobodną pozycję. Te wszystkie elementy są idealne dla szybkiej jazdy jak również wygodnych długich wypraw, nie tylko w pojedynkę, ale również z pasażerem.

STYL

Styl

Liczy się styl. Dlatego właśnie Triumph Thunderbird wzbudza emocje. Nie tylko swoim wyglądem, ale także prowadzeniem. Od mechanicznych detali takich jak żebra chłodzące, chromowane obudowy oraz staranne odprowadzenie wydechu, aż po odlewne felgi o profilu odwróconego diamentu, szprychy, błotniki, malowane linie oraz połyskujące kolory karoserii. Każdy Thunderbird stworzony z jakością oraz dbałością o detale, jakich oczekujesz od prestiżowej serii cruiser. Tak więc niezależnie od tego czy preferujesz model LT stworzony do relaksujących wypraw czy też prosty, elegancki styl Thunderbird Commander, wiesz, że wygląd Twojego motocykla zapiera dech w piersiach.

AKCESORIA

Zestaw Podestów

Spraw, aby Twoja postawa jazdy była najbardziej komfortowa dzięki akcesoriom Triumph w postaci podestów. Chromowane, w kształcie łzy podesty w wersji z gładkimi, gumowymi osłonami lub chromowanymi detalami są dostępne zarówno dla Twojego komfortu i/lub komfortu Twojego pasażera (zdjęcie przedstawia podnóżki modelu Thunderbird Commander).

Bagażnik

Dla codziennej pewności jazdy, długich samotnych wycieczek, stworzyliśmy ręcznie obrabiany, stalowy, chromowany bagażnik o wysokim połysku. Dopasowany do modeli Thunderbird oraz Thunderbird Storm (gotowy do montażu, gdy siedzenie pasażera jest wymontowane).

Osłona silnika

Wykonana z wysokiej jakości, ręcznie obrabiana, zbudowana z trzech warstw stali osłona silnika dostępna w serii Thunderbird. Stworzona po to, by wzmacniać oraz ochraniać silnik oraz tył pojazdu. W zestawie wszystkie elementy niezbędne do montażu.

Skórzane kufry

Dłuższe wycieczki Thunderbird’em Commanderem są jeszcze bardziej komfortowe za sprawą okazałych, skórzanych kufrów o pojemności 52 litrów. Pokryte chromem sprzączki oraz ukryte zaczepy ułatwiają montaż.

Komfortowe siedzenie kierowcy

Wykończone luksusową tkaniną Sky Renna siedzenie z charakterystycznymi szwami, stworzone do długich wypraw, sprawia, że cieszysz się niesamowitym komfortem jazdy, nawet gdy masz do pokonania tysiące kilometrów. Zaprojektowane do montażu wraz z siedzeniem pasażera. (zdjęcie przedstawia siedzenie modelu Thunderbird Commander)

Zestaw Tłumików

Dostępny w wersji dłuższej lub krótszej, zestaw tłumików High Flow obejmuje cięte, potrójnie chromowane tłumiki z ulepszonym przepływem dla zwiększonej wydajności silnika oraz pogłębionego dźwięku wydechu. Wyposażone w deflektory ciepła. Wymaga dostosowania, aby zagwarantować optymalne osiągi. (zdjecie przedstawia zestaw tłumików modelu Thunderbird LT)

Seria Thunderbird MOTOCYKLE

Thunderbird Storm

71 900,00 zł i

Thunderbird Commander

78 900,00 zł i

  • ABS
  • Regulowane zawieszenie
  • Pasek napędowy
  • Chłodzony cieczą
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy

  • ABS
  • Regulowane zawieszenie
  • Pasek napędowy
  • Podesty CNC
  • Immobiliser
  • Widelec i tylne amortyzatory Showa

Thunderbird LT

81 800,00 zł i

Standardowe wyposażenie

  • ABS
  • Oparcie siedzenia
  • Pasek napędowy
  • Podesty CNC
  • Immobiliser
  • Obniżone siedzenie
  • Stelaże kufrów
  • Szyba
  • Kufry
  • Widelec i tylne amortyzatory Showa
  • Podwójne światła przeciwmgłowe
  • Białościenne opony

Thunderbird Storm

71 900,00 zł i

Thunderbird Commander

78 900,00 zł i

Thunderbird LT

81 800,00 zł i

  • ABS
  • Regulowane zawieszenie
  • Pasek napędowy
  • Chłodzony cieczą
  • Automatycznie wyłączane kierunkowskazy

  • ABS
  • Regulowane zawieszenie
  • Pasek napędowy
  • Podesty CNC
  • Immobiliser
  • Widelec i tylne amortyzatory Showa

Standardowe wyposażenie

  • ABS
  • Oparcie siedzenia
  • Pasek napędowy
  • Podesty CNC
  • Immobiliser
  • Obniżone siedzenie
  • Stelaże kufrów
  • Szyba
  • Kufry
  • Widelec i tylne amortyzatory Showa
  • Podwójne światła przeciwmgłowe
  • Białościenne opony

**Cena detaliczna uwzględnia podatek VAT w wysokości 23% .