OD 2019 ROKU SILNIKI MOTOCYKLI TRIUMPH DLA MOTO2 CHAMPIONSHIP

    08/09/2017: ENGINE DEVELOPMENT UPDATE

    A major step in Triumph’s Moto2TM 2019 season race engine development programme came last week with the second track test at the Ciudad del Motor de Aragón. Following on from the extensive factory test programme, Julian Simon, 2009 125cc World Champion, Moto2TM runner-up and experienced Moto2TM test rider, put the Triumph engine development prototype through its paces.

    Coming mid-way through the engine development programme, this successful track shake down test provided essential data input into the performance and durability evaluation programme. Initial feedback from the test shows that the development programme is progressing positively and that we are well on schedule for the handover in June 2018 of the first batch of Moto2TM  race engines.

    In regards to power, torque and durability, we are ahead of our expectations and during the track session saw excellent results, with the bike delivering good, consistent and competitive lap times.

    Steve Sargent, Chief Product Officer for Triumph Motorcycles, said; “At this stage of the development programme we are in a good place. We are very pleased with the pace that Julian is showing with the latest engine and his feedback has been very positive. We have confidence that we will deliver an engine that the teams will enjoy racing with and a spectacle and sound that will excite the fans.”

    Julian Simon, 2009 125cc World Champion, Moto2TM runner-up and experienced Moto2TM test rider said “I am really happy to be here in Aragón testing the development of the 2019 Moto2 engines with Triumph. I can see there has been a big improvement with the latest engine, giving a great feeling. There’s a lot of power and the gearing is fantastic, and for the sound, this is also fantastic. To me, it’s fun.”

    This testing update follows on from the announcement of Triumph Motorcycles as the exclusive engine supplier to the FIM Moto2TM World Championship from the 2019 season onwards.

    With a three-year contract with Dorna - the commercial rights holder of MotoGPTM – Triumph are to supply a dedicated race tuned 765cc Triumph triple engine, based on the powerplant from the all-new 2017 Triumph Street Triple

    READ THE FULL STORY AT FTR

    06/07/2017: MOTO2TM ANNOUNCEMENT   

    We are proud to announce Triumph Motorcycles has been chosen as the exclusive engine supplier for the Moto2TM Championship from the 2019 season onwards.

    A three-year deal has been signed with Dorna, the commercial rights holder of MotoGPTM, to supply a race tuned 765cc Triumph triple engine developed and tuned for a major step up in power and torque.

    Paul Stroud, Chief Commercial Officer for Triumph Motorcycles, said; “This is a significant moment for Triumph that brings an exciting new chapter to our 110-year racing history and builds on our celebrated TT and Supersports race winning triple engines. We look forward to a long and thrilling relationship with Dorna and the Moto2TM teams, riders and fans.

    Triumph podpisał 3-letnia umowę z Dorna – posiadaczem praw handlowych firmy MotoGP™ w zakresie dostarczania dedykowanych trzycylindrowych silników o pojemności 765ccm, które są opracowane na bazie zespołu silnikowego nowych modeli Triumph, serii Street Triple z rocznika 2017

    Paul Stroud, dyrektor handlowy Triumph Motorcycles mówi: “To przełomowy moment dla marki Triumph, który wyznacza nowy rozdział w naszej 109-letniej historii wyścigowej oraz celebruje zwycięstwa w wyścigach TT oraz Supersports naszych trzycylindrowych silników. Mamy wielkie nadzieje związane ze współpracą z Dorna oraz Moto2™ oraz budowaniem relacji z kierowcami motocykli oraz miłośnikami marki”

    Silnik

    Zaawansowany technologicznie zespół silnikowy, z silnikiem o pojemności 765ccm zaczerpniętym od modelu Street Triple RS, został udoskonalony dla Moto2™ o następujące cechy: 

    - zmodyfikowana głowica cylindra z ulepszonym portem wlotu i wylotu dla zoptymalizowanego przepływu

    - zawory tytanowe oraz mocniejsze sprężyny zaworów dla zwiększonych obrotów

    - wydłużenie przełożenia 1go biegu (wyczynowe sprzęgło o większej wydajności

    -  zmodyfikowany alternator o niższej bezwładności

    - specjalistyczne ECU (Engine Control Module) opracowane z Magneti Marelli

    - pokrywy silnika o zredukowanej szerokości

     - zmodyfikowany kolektor wydechowy 


    Nowy silnik to udoskonalona wersja wygrywającego w wyścigach modelu Daytona 675R, laureata wyścigu Isle of Man TT, Daytona 200 oraz Brytyjskich Mistrzoswach Supersports w roku 2014 oraz 2015.  

    Aby zobaczyć film silnika Triumph Moto2, kliknij tutaj