Model Tiger XR posiada duże możliwości i stanowi idealny model wejściowy do epickiej linii maszyn Tiger 1200 oraz cechuje go nieodparta mieszanka komfortu całodziennej jazdy z funkcjami naszpikowanymi najnowocześniejszymi technologiami.
Połączenie szybko reagującego silnika trzycylindrowego o pojemności 1200 cm3, ulepszonej ergonomii, nowej stylizacji oraz technologii usprawniających wrażenia z jazdy klasy premium i wysokiej klasy wyposażenia sprawia, że ten zdumiewający motocykl jest tak niewiarygodnie wszechstronny.
SPECYFIKACJA
Feature | Details |
---|---|
Cena | |
Ceny Zaczynają Się Od | Od 63 050,00 zł |
Feature | Details |
---|---|
Silnik | |
Rodzaj | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Pojemność | 1,215 cm³ |
Średnica | 85 mm |
Suw | 71.4 mm |
Stopień sprężania | 11.0:1 |
Maksymalna moc | 141PS / 139bhp (104kW) @ 9,350rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 122Nm @ 7,600rpm |
Układ zasilania | Ride by Wire, fuel injection |
Układ wydechowy | Stainless steel 3 into 1 header system, side mounted stainless steel silencer |
Układ napędowy | Shaft drive |
Sprzęgło | Wet, multi-plate hydraulically operated, torque assist |
Skrzynia biegów | 6-speed |
Feature | Details |
---|---|
Podwozie | |
Rama | Tubular steel trellis frame |
Wahacz | Single-sided, cast aluminium alloy with shaft drive |
Przednia opona | Cast aluminium alloy 10-spoke 19 x 3.0 in |
Tylne koło | Cast aluminium alloy 10-spoke 17 x 4.5 in |
Przednia opona | 120/70 R19 |
Tylna opona | 170/60 R17 |
Przednie zawieszenie | WP 48 mm upside down forks, rebound and compression damping adjustment on fork caps, 190 mm travel |
Tylne zawieszenie | WP monoshock, rebound damping adjustment, hydraulic preload adjustment, 193 mm wheel travel |
Przedni hamulec | Twin 305 mm floating discs, radially mounted monobloc Brembo 4-piston calipers, switchable ABS |
Tylni hamulec | Single 282 mm disc, Nissin 2-piston sliding caliper, switchable ABS |
Przyrządy | TFT multifunctional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and six rider modes (Road/Offroad/Off-Road Pro/Sport/Track/Rider-Customisable) |
Feature | Details |
---|---|
Wymiary oraz masa | |
Szerokość kierownicy | 830 mm |
Wysokość bez lusterek | 1,470 mm |
Wysokość siedzenia | 835 - 855 mm |
Rozstaw osi | 1,520 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.2 º |
Wyprzedzenie | 99.9 mm |
Masa | 242 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 L |
CECHY

LŻEJSZY O 2 KG
XR jest o imponujące 2 kg lżejszy od swojego poprzednika, co zapewnia udoskonalone parametry jezdne i zwrotność. Taki efekt uzyskano dzięki zmianom w obrębie całego motocykla (w tym poprzez m.in. lżejsze koło zamachowe, wał korbowy, tłumik i akumulator).

POTĘŻNIEJSZY I SZYBCIEJ REAGUJĄCY SILNIK
Silnik motocykla XC 1200 XR o bazowej specyfikacji zapewnia większą moc maksymalną (141 KM przy 9350 obr./min) oraz maksymalny moment obrotowy 122 Nm (przy 7600 obr./min), co daje bardziej natychmiastową reakcję oraz jeszcze lepsze parametry płynnej, całodziennej, niezawodnej jazdy.

NOWY, LŻEJSZY UKŁAD WYDECHOWY
Nowy, krótszy i lżejszy układ wydechowy generuje zauważalnie bardziej porywające brzmienie trzycylindrowego silnika motocykla Tiger.

TECHNOLOGIA
Motocykl XR jest wyposażony w najnowszą generację technologii przepustnicy Ride-By-Wire firmy Triumph, układ ABS i system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia, tempomat oraz przydatne gniazda USB i 12 V.

TRYBY JAZDY
Bazowa wersja modelu XR posiada 3 tryby jazdy („Rain” (deszcz), „Road” (drogowy) i „Off-Road” (terenowy)) pasujące do warunków jazdy oraz poprawiające kontrolę kierowcy.

NOWE KOŁA I WYSOKIEJ JAKOŚCI OPONY
Znacząco ulepszona specyfikacja gwarantuje lepsze możliwości. Model XR posiada nowe, stylowe, czarne koła odlewane z aluminium wyposażone w bezdętkowe opony Metzeler Tourance (przód R19 x 3 cale, tył R17 x 4,5 cala).

ERGONOMICZNE USPRAWNIENIA
Praktyczne usprawnienia zapewniają znacznie przyjemniejszą jazdę dla kierowców o najróżniejszych preferencjach i stylach jazdy, dzięki m.in. wygodniejszemu materiałowi siedzenia oraz nowej pozycji kierownicy, co pozwoliło na uzyskanie lepszej kontroli tak w warunkach drogowych, jak i terenowych.

JESZCZE WIĘCEJ STYLU TIGERA
Bardziej modernistyczne nadwozie klasy Premium oraz jak dotąd najwyższy poziom wykończenia i dbałości o detale, łącznie z grafikami i wykończeniami klasy premium, podkreślają muskularny styl motocykli Tiger 1200.

REGULOWANA WYSOKOŚĆ SIEDZENIA
Motocykl Tiger 1200 XR wyposażono w regulowany, 2-pozycyjny mechanizm siedzenia, który pozwala kierowcy obniżyć siedzenie o 20 mm (z 855 na 835 mm), aby dopasować jego wysokość do własnego stylu oraz umożliwić uzyskanie bardziej komfortowej jazdy.

HAMULCE
Podwójne, 305 mm pływające tarcze hamulcowe oraz radialnie montowane 4-tłoczkowe szczęki hamulcowe Brembo Monobloc w połączeniu z nowymi klockami hamulcowymi BRM10B z przodu i jedną 282 tarczą hamulcową z 2-tłoczkowymi przesuwnymi szczękami hamulcowymi z tyłu.

ZAWIESZENIE
Wysokiej jakości, ręcznie regulowane zawieszenie: Można skonfigurować tłumienie odbicia i kompresji przedniego zawieszenia upside down WP 48 mm oraz wstępne napięcie sprężyny oraz i tłumienie odbicia tylnego zawieszenia wp monoshock.

WYPOSAŻENIE SPECYFIKACJI PREMIUM
W standardzie dostępny jest niewiarygodny poziom wyposażenia, w tym obejmujący zintegrowany układ hamulcowy, sprzęgło ze wspomaganiem momentu obrotowego oraz elektronicznie regulowana szyba, co pozwala motocyklom Tiger 1200 wznieść się na wyżyny swoich możliwości.
8 reasons to ride
However long the ride, and however epic your journey, now there's a new generation Tiger that's ready to go anywhere and take on anything.
Here’s 8 reasons to ride the Tiger 1200.
TIGER 1200 XR
NAJCIEKAWSZE CECHY
- 2 kg lżejszy od poprzedniego modelu,
- Niesamowity trzycylindrowy silnik 1215 cm3,
- Stylowe, odlewane koła,
- Tłumik o zoptymalizowanej masie,
PODSTAWOWE FUNKCJE
- Długi okres między głównymi przeglądami 10 000 mil/16 000 km,
- Sprzęgło hydrauliczne torque-assist,
- Przełączalny ABS i Kontrola Trakcji,
- 3 tryby jazdy: Droga, Deszcz i Off Road,
- Monoblokowe zaciski przedniego hamulca Brembo,
- Regulowane zawieszenie WP z przodu i z tyłu,
- Tempomat,
- Unikalna w tej klasie elektroniczna regulacja owiewki,
- 2-pozycyjna regulacja wysokości siedziska,
- Podpórka centralna,
- Osłona miski olejowej,
- Komputer pokładowy,
- Gniazda zasilania 12V i USB,
- Immobilizer,
TIGER 1200 XRX i XRX LRH
WSZYSTKIE CECHY I FUNKCJE MODELU XR, PLUS:
NAJCIEKAWSZE CECHY
- 2 kg lżejszy od poprzedniego modelu,
- Wielokolorowy, ekran tablicy przyrządów TFT o przekątnej 5 cali,
- Pełne oświetlenie LED obejmujące sygnowane światła do jazdy dziennej (DRL),
- Ergonomicznie rozmieszczone, podświetlane przełączniki z 5-kierunkowym joystickiem,
- Zapłon bezkluczykowy,
- Podgrzewane manetki,
PODSTAWOWE FUNKCJE
- 4 tryby jazdy: Droga, Deszcz, Off Road i Sport,
- Półaktywne zawieszenie Triumph (TSAS),
- ABS z optymalizacją siły hamowania na zakrętach,
- Kontrola Trakcji z optymalizacja kontroli na zakrętach,
- Tempomat,
- Model o obniżonej wysokości siedziska z dopasowanym zawieszeniem i układem foteli,
EDYCJA ALPINE TIGER 1200
WSZYSTKIE CECHY I FUNKCJE MODELI XR i XRX, PLUS:
PODSTAWOWE FUNKCJE
- Tytanowy tłumik Arrow z powłoką z włókna węglowego,
- Triumph Shift Assist (TSA),
- Jedyna dla tego modelu, najwyższej jakości kolorystyka „Snowdonia” z grafiką „Edycji ALPINE”,
ZUPEŁNIE NOWA SERIA MOTOCYKLI TIGER 1200

EDYCJA ALPINE TIGER 1200
Ceny Rozpoczynające Się Od 75 500,00 zł

Tiger 1200 Desert Edition
Ceny Rozpoczynające Się Od 80 100,00 zł