Historia motocykli Speed Triple


W 1994 r. firma Triumph wprowadziła na rynek motocykl, który był tak charakterystyczny i ekscytujący, że stworzył zupełnie nową kategorię motocykli „Naked Streetfighter”.  Oryginalny chuligan, Speed Triple, wprowadził do gry nowy charakter i styl — agresywny, zwinny, zdecydowany i pełen mocy. Właśnie ten motocykl stanowił uosobienie nowego, nowoczesnego nastawienia i innowacji firmy Triumph i zmienił sposób, w jaki ludzie jeździli i myśleli o firmie Triumph.


Oryginalna premiera

„naked streetfighter”

W 1994 r. zaprezentowano światu nowy, sportowy motocykl z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 855 cm3 oraz zredukowaną tylną częścią.  Motocykl Speed Triple stał się objawieniem dla motocyklistów i przedstawicieli prasy, którzy skwapliwie umieścili ten niewiarygodny motocykl w nowo utworzonej kategorii „naked streetfighter”.  



Motocykl Speed Triple został natychmiast ogłoszony „oryginalnym chuliganem” a ówczesne recenzje prasowe obejmowały entuzjastyczne slogany takie, jak „Motocykle Triumph jeszcze nigdy nie były tak zwariowane” (Bike Magazine, styczeń 1994 r.). W tym samym czasie MCN napisał „Całkowicie czarne umaszczenie podobne do bombowca stealth nie jest w stanie ukryć faktu, że jest to jedno z najznakomitszych połączeń nadwozia i silnika, jakie można spotkać na trasie. Fantastyczna moc i szybka reakcja w połączeniu z ogromnym rozrzutem momentu obrotowego oraz unikatowym, charakterystycznym brzmieniem układu wydechowego. Stanowcza, naga agresja tylko czekająca na spuszczenie ze smyczy.”

1997 - 2005

W CIĄGU NASTĘPNEJ DEKADY,

w motocyklu Speed Triple wdrożono różne ulepszenia, które tylko wzmocniły jego agresywny charakter. Było to m.in. istotne zmniejszenie masy oraz dołożenie rurowej ramy aluminiowej zapewniającej większą zwinność i lepsze wyważenie, zainstalowanie nowego układu wtrysku paliwa, nisko osadzonej kierownicy typu Clip-on, jednostronnych wahaczy oraz już kultowych podwójnych reflektorów przednich.  Prawdopodobnie najbardziej godną uwagi zmianą było zwiększenie pojemności silnika do 955 cm3 w 1999 roku, a następnie do 1050 cm3 w 2005 r.  

HOLLYWOOD

Pełny mocy uliczny charakter motocykli Speed Triple uczynił z nich idealny wybór do szybkich, pełnych akcji sekwencji hollywoodzkich filmów.  Do najbardziej znanych należy Matrix (1999 r.) i Mission Impossible II (2000 r.), gdzie wykorzystano motocykle Speed Triple w fundamentalnych sekwencjach wymagających jazdy w pochyleniu na motocyklu o wysokiej mocy.  W tym drugim przypadku Tom Cruise osobiście wybrał motocykl Speed Triple jako idealnie pasujący do swojej nieustraszonej postaci pierwszoplanowej, Ethana Hunta, w zapierającej dech w piersiach sekwencji, która uwieczniła ten kultowy motocykl.

2007 - 2010

Speed Triple,

ze zmodernizowanym wtryskiem paliwa, układem zarządzania silnikiem, zmodyfikowaną konstrukcją układu wydechowego oraz nowymi odwróconymi widelcami, osiągnął pełnoletność.  Teraz już z uznaną reputacją, dzięki wiodącej w swojej klasie zwinności, zwrotności i wyważeniu, do roku 2010 popularność motocykli Speed Triple osiągnęła taki poziom, że firma Triumph wypuściła limitowaną edycję John Bloor, uświetniając tym 15. rocznicę premiery.

2011 - 2016

W 2011 r.

wprowadzono kilka usprawnień w stylistyce, które obejmowały nowe, lżejsze rurowe nadwozie ze stopu aluminium, dalsze zmniejszenie masy oraz modernizację silnika, która pozwoliła na zwiększenie mocy do 135 KM oraz uzyskanie jeszcze bardziej imponującej konfiguracji momentu obrotowego w całym zakresie obrotów.  Do roku 2016, precyzyjnie udoskonalono 104 części silnika, aby zwiększyć moc motocykli Speed Triple do 140 KM, a wprowadzenie takich technologii, jak Ride-by-Wire i trybów jazdy w jeszcze większym stopniu umożliwiło skonsolidowanie pozycji motocykli Speed Triple jako zmieniającego zasady gry, wiodącego w swojej klasie ulicznego wojownika.

2018

Najdoskonalsze jak do tej pory motocykle Speed Triple

Teraz, w 2018 r., nadeszła pora na najpotężniejszy, najzwrotniejszy i najbardziej technologicznie zaawansowany Speed Triple.


nowo zmodernizowany trzycylindrowy silnik y

Trzycylindrowy silnik firmy Triumph o pojemności 1050 cm3 nie tylko jest napakowany większą mocą (moc szczytowa teraz na poziomie 150 KM przy 10 500 obr./min), lecz również jest to nowo zmodernizowany trzycylindrowy silnik y z pełniejszą i gładszą krzywą momentu obrotowego w obrębie całego zakresu, dzięki czemu uzyskuje się szybsze wejście na wysokie obroty i dłuższą pracę na wysokich obrotach oraz gwarancję pełnej mocy na całym zakresie aż do czerwonej kreski, która teraz jest o całe 1000 obr./min wyżej niż dotychczas. 

innymi, zupełnie nowymi usprawnieniami klasy Premium

Jest to uzależniająca jazda z kultowym, charakterystycznym pochylonym przodem, stylowym wykończeniem i przyprawiającym o „gęsią skórkę” brzmieniem oraz innymi, zupełnie nowymi usprawnieniami klasy Premium, w tym wielokolorowym, 5-calowym wyświetlaczem TFT wskaźników, układem ABS i kontroli trakcji z optymalizacją pokonywania zakrętów zapewnianą przez nowy, bezwładnościowy moduł pomiarowy, do pięciu trybów jazdy (Road (drogowy), Rain (deszcz), Sport (sportowy) oraz Rider (konfigurowalny przez kierowcę) plus dostępny wyłącznie w wersji RS — Track (torowy)) oraz podświetlane zespoły przełączników zapewniające szybki i prosty dostęp do funkcji.

Oryginalny chuligan

Teraz jeszcze potężniejszy, zwrotniejszy i zbudowany z myślą o zapewnieniu idealnej równowagi charakteru, zwinności i spokoju w połączeniu z niezapomnianym brzmieniem trzycylindrowego silnika.

Wymagana jazda próbna