silnik
For the 2025 Moto2™ season, Triumph has launched a race gearshift pattern, the biggest change by Triumph since becoming the Exclusive Engine Supplier in 2019. The sequence of the gears has been changed so neutral now sits at the top of the order, removing the need to pass through neutral while racing, allowing for even more performance.
This redesign features a new selector drum with revised tracks, optimizing gear engagement. The billet-machined components provide ideal mass and inertia, while a mechanical neutral lockout allows riders to shift freely between 1st and 6th gear. Neutral can only be engaged manually, ensuring precision for pitlane and start-line use. The gearbox is housed in a newly developed crankcase designed specifically for the 2025 Moto2™ engine.
WYŁĄCZNY DOSTAWCA SILNIKÓW
Nowy silnik klasy Moto2™ to opracowany specjalnie na potrzeby wyścigów trzycylindrowy silnik o pojemności 765 cm3 bazujący na jednostce napędowej wiodącego w swojej klasie motocykla Street Triple RS i wyposażony w ulepszenia, dzięki którym swobodniej oddycha i osiąga wyższe obroty od maszyn produkowanych seryjnie, a jego moc maksymalna to ponad 140 KM.
KOMPONENTY SILNIKA
KOMPONENTY SILNIKA
Silnik opracowano na podstawie jednostki napędowej o pojemności 765 cm3 wiodącego w swojej motocykla Street Triple RS firmy Triumph z uwzględnieniem szeregu wyścigowych modyfikacji wprowadzonych w wersji dla klasy Moto2™, aby bezpośrednio ulepszyć wydajność, w tym:
ULEPSZENIA WYDAJNOŚCI
- Modyfikacja głowicy cylindra o zmodernizowane porty wlotowe i wylotowe w celu optymalizacji przepływu paliwa
- Większy stopień sprężania
- Tytanowe zawory i sztywniejsze sprężyny zaworów w celu uzyskania wyższych obrotów
- Alternator wyścigowy z wylotem o małej średnicy dla ograniczenia bezwładności
- Zmienione przełożenia pierwszego i drugiego biegu
- Wyścigowe sprzęgło poślizgowe z możliwością strojenia
- Wyścigowy moduł ECU opracowany razem z Magneti Marelli
- Modernizacja osłon silnika pod kątem redukcji szerokości
- Zastosowanie innej miski olejowej, aby poprawić przesuw głowicy
- Na najważniejsze elementy wewnętrzne naniesiono powłoki o dużej wydajności
ELEMENTY SILNIKA WYŚCIGOWEGO
- Zwiększona średnica cylindra i skok tłoka
- Nowy wał korbowy
- Nowe tłoki
- Nowe korbowody i wałki wyrównoważające
- Aluminiowe tuleje pokryte warstwą Nikasilu
- Zmodyfikowana skrzynia biegów