INFORMACJE O SĘDZIACH

O sędziach
Osiem zespołów Triumpha z Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Meksyku, Brazylii, Francji, Włoch i Tajlandii nawiązało współpracę z wybranym lokalnie warsztatem, aby opracować unikalną interpretację brytyjskich wpływów kulturowych, opierając ją na wybranym przez siebie modelu Bonneville.
Powołano jury złożone z ekspertów, którzy posiadają wiedzę na temat projektowania motocykli i rzemiosła customowego. Ich zadaniem będzie ocena i krytyka motocykli Triumph Originals na rok 2025.
Zgłoszenia będą oceniane według czterech kryteriów: kultowego stylu, brytyjskiej oryginalności, rzemiosła oraz kreatywności i innowacyjności.
Kultowy styl
Quique Berna, współzałożyciel i Dyrektor Kreatywny Tamarit Motorcycles, Hiszpania
Tamarit Motorcycles to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek zajmujących się motocyklami customowymi. Od momentu powstania w 2011 r. Quique Berna odgrywa kluczową rolę w rozwoju firmy Tamarit, przyciągając klientów z ponad 25 krajów i mając jasno sprecyzowaną misję: tworzenie wyjątkowych motocykli dla wyjątkowych ludzi. Quique, pasjonat klasycznego stylu, kieruje zespołem projektantów i osobiście nadzoruje każdy szczegół projektu, pracując wyłącznie z motocyklami marki Triumph.
Jego podejście łączy w sobie kreatywność i duży podziw dla historii brytyjskiego motocyklizmu, co znajduje odzwierciedlenie w wyjątkowych i ekskluzywnych motocyklach, które uwzględniają dziedzictwo Triumpha, a jednocześnie noszą niepowtarzalny podpis możliwości Tamarit. Quique wyróżnia się nie tylko talentem jako projektant, ale również wizją biznesową i umiejętnością tworzenia spersonalizowanych propozycji, dzięki którym każdy motocykl staje się prawdziwie ekskluzywnym i odzwierciedlającym emocje projektem. Quique Berna to twórca najbardziej kultowych motocykli Tamarit, takich jak Black Dragon, Gullwing i Gullwing X.
Quique będzie oceniał estetykę motocykla i jego ogólny wygląd jako ukończonego dzieła sztuki. To on określi, które z konstrukcji są najbardziej charakterystyczne i stylowe.
Brytyjskość
Ricardo Pessoa, założyciel i Dyrektor Kreatywny Coolnvintage, Portugalia
Ricardo Pessoa jest założycielem Coolnvintage, lizbońskiego atelier słynącego z przekształcania klasycznych Land Roverów w funkcjonalne dzieła sztuki, charakteryzujące się kunsztem wykonania i ponadczasowym wzornictwem. Zafascynowany marką Land Rover, Ricardo początkowo był zainspirowany prostym, uczciwym, użytkowym i ponadczasowym urokiem samochodów z Serii 3.
Przedsiębiorca i wielokrotnie nagradzany fotograf, Ricardo znany jest ze swojego wyjątkowego podejścia do renowacji zabytkowych samochodów i opowiadania historii za pomocą obrazów. Poza pracą w atelier, Ricardo zajmuje się także kampaniami modowymi, fotografią podróżniczą i projektami redakcyjnymi. Jest współautorem książek „365”, „10 Years” i „Portugalia”, a także pełnił funkcję Dyrektora Kreatywnego w projekcie Hot Wheels x Mattel, co jeszcze bardziej umocniło jego wpływy w świecie motoryzacji i designu.
Wieloletnie zaangażowanie Ricarda w odnawianie, ulepszanie i celebrowanie kultowej, klasycznej brytyjskiej marki Land Rover, czyni go idealnym jurorem w kategorii „Brytyjska oryginalność”. Jego zadaniem będzie ocena, czy każdy projekt w nowoczesny sposób odzwierciedla temat „Ikona brytyjskiej oryginalności”, na podstawie interpretacji założeń projektowych każdego zespołu.
Rzemiosło
Kengo Kimura, założyciel Heiwa Motorcycle, Japonia
Kengo Kimura otworzył Heiwa Motorcycle w Naka-ku w Hiroszimie w kwietniu 2005 roku, a później przeniósł się do obecnej lokalizacji w Ashina w Hatsukaichi. Kimura-san, zdobywca wielu nagród, został uhonorowany nagrodą Best In Show na Hot Rod Custom Show w 2016 i 2017 roku, a w 2021 roku zdobył nagrodę dla Najlepszego Motocykla w Europie za swojego Triumpha Three Arrows. Uzyskał uznanie na całym świecie za kunszt swoich customowych konstrukcji, wśród których znalazły się inspirowane Bonneville'em Trapee, Parrot Star, Chillmussel i Sevenstar7.
Światowe media zabiegają o wywiady i udział Kimura-san w wydarzeniach. Niedawno pojawił się jako model w katalogu Rimowa, światowej sławy producenta walizek, jako jeden z czołowych japońskich artystów. Dzięki duchowi rywalizacji i dobremu wyczuciu, które rozwinął jako sportowiec w czasach studenckich, obecnie całkowicie poświęca się budowaniu motocykli.
Kengu Kimura będzie decydował, czy każdy z modeli spełnia oczekiwania Triumpha w zakresie wyjątkowej jakości i kunsztu, oceniając jakość wykonania oraz „dopasowanie i wykończenie”.
Kreatywność i innowacyjność
Steve Sargent, Dyrektor ds. Produktów, Triumph Motorcycles
Steve Sargent, który jest odpowiedzialny za projektowanie, stylizację i rozwój gamy motocykli Triumpha, doskonale rozumie, w jaki sposób kreatywność i innowacyjność mogą poprawić odczucia z jazdy motocyklem i zwiększyć jego atrakcyjność. Jego pasja do motocykli każdego rodzaju, przyjemność z każdego stylu jazdy i przekonanie, że każdy motocykl zasługuje na to, by być najlepszym, jakim może być, pomogły ukształtować i rozwinąć gamę produktów na przestrzeni ostatnich trzech dekad.
Jego kariera w firmie Triumph Motorcycles zaprowadziła go do Azji, gdzie kierował budową pierwszej fabryki Triumpha w Tajlandii, oraz do Indii, gdzie był pionierem wejścia marki Triumph na rynek motocykli o pojemności 400 cm3, we współpracy z firmą Bajaj. Podróżując po całym świecie, by stworzyć Triumph Racing, Steve odegrał kluczową rolę we współpracy z Moto2 i wejściu Triumpha na rynki motocrossu i enduro. Wszystko to dzięki całkowitemu oddaniu innowacjom i przekraczaniu granic inżynierii i projektowania.
Steve Sargent wybierze modele, które jego zdaniem są naprawdę wyjątkowe i prezentują oryginalne i innowacyjne techniki projektowania i budowy. Jego uwaga będzie skupiona na ocenie kreatywności technicznej konstrukcji i ocenie tego, w jaki sposób każdy zespół osiągnął równowagę między sztuką a inżynierią.