Skip to main content

SPEED TWIN 1200

DLACZEGO WARTO NIM JEŹDZIĆ

Triumph Speed Twin 1200 RS with rider

 

 

NIC MU NIE DORÓWNA

Wielokrotnie nagradzany model Triumph Speed Twin 1200 został gruntownie zmodernizowany, aby wzmocnić swoją pozycję jako ikony nowoczesnej klasyki wśród sportowych motocykli. Do oferty na rok 2025 dołączył w pełni wyposażony Speed Twin 1200 RS, dedykowany bardziej wymagającym motocyklistom.

 

1. SILNIK 1200 CM3

Znaczna modernizacja silnika Bonneville, zwiększyła moc maksymalną o 5 KM, osiągając 105 KM i 112 Nm maksymalnego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Co lepsze, dzięki lekkiemu wałowi korbowemu i alternatorowi z metali ziem rzadkich zmniejszono również bezwładność. W połączeniu z tłokami o wysokim stopniu sprężania, udoskonalonymi kanałami i profilem krzywki, Speed Twin 1200 jest jeszcze bardziej responsywny niż wcześniej, rozpędza się szybciej i jest w stanie jeszcze dłużej pracować na wysokich obrotach.

Zaawansowana, nowoczesna technologia pozwala na zastosowanie rozwiązania ride-by-wire, które gwarantuje idealną reakcję przepustnicy, zwiększając komfort jazdy, bezpieczeństwo i kontrolę. Podobnie, wspomaganie sprzęgła zapewnia lekką pracę dźwigni, co przekłada się na doskonałe wyczucie i mniejsze zmęczenie podczas częstego zatrzymywania się i ruszania w trakcie jazdy po mieście.

 

 

Triumph Speed Twin 1200 engine

 

 

2. WIODĄCE W SWOJEJ KLASIE PROWADZENIE

Kluczowym elementem wśród wytycznych zespołu projektowego było dostarczenie najwyższej jakości, sportowych wrażeń z jazdy klasycznymi, nowoczesnymi motocyklami. Przednie zawieszenie zostało zmodernizowane i wyposażone w widelec Marzocchi USD 43 mm o wyższej specyfikacji, z amortyzacją kasetową i podwójnym RSU (z regulacją napięcia wstępnego), co zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną, zwinną i dynamiczną jazdę w nowoczesnym, sportowym stylu.

Model RS wyposażono w ulepszone podzespoły, w tym w pełni regulowany widelec, amortyzatory Ohlins Piggyback RSU, przednie zaciski Brembo Stylema i opony Metzeler Racetec RR K3 o podwyższonych parametrach. Niższe położenie kierownicy i bardziej skoncentrowana pozycja podnóżków nadają modelowi Speed ​​Twin 1200 RS bardziej sportowego charakteru.

Model Speed ​​Twin 1200 wyposażono również w lekkie, odlewane koła aluminiowe z oponami Metzeler Racetec M9 RR o wysokich parametrach (RR K3 w modelu RS), które standardowo zapewniają doskonałą zwinność, prowadzenie i niesamowity poziom przyczepności.

 

 

Triumph Speed Twin 1200 RS riding shot clear sky

3. STYL

Najnowsza generacja Speed ​​Twin'a 1200 łączy prawdziwy charakter z nowoczesnym stylem. Nowy, wyprofilowany zbiornik paliwa, panele boczne, kanapa, reflektor i konstrukcja jego mocowania, nadają modelowi Speed ​​Twin 1200 pięknego, nowoczesnego, customowego i minimalistycznego stylu.

Wśród elementów wykończenia z najwyższej jakości szczotkowanego metalu, znajdują się eleganckie, podwójne, wygięte do góry, megafonowe tłumiki ze stali nierdzewnej, aluminiowe przednie i tylne błotniki, wykończenia paneli bocznych oraz osłony przy podnóżkach.

Każdy element zaprojektowano tak, aby był trwały i solidny, anodowano wiele metalowych komponentów, łącznie z wahaczem, a takie elementy, jak klosz i ramka reflektora, są specjalistycznie malowane w lakierni Triumph'a, aby uzyskać trwałe i lśniące wykończenie.

 

 

Triumph Speed Twin 1200 and RS riding indoors parked next to a window

 

 

4. WSPÓŁCZESNE MOŻLIWOŚCI

Zaawansowana, skoncentrowana na kierowcy technologia, zapewniająca bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, została z rozmysłem wkomponowana w czyste i minimalistyczne linie Speed Twin'a 1200.

W najnowszej generacji Speed Twin'a 1200 dostępne są dwa tryby jazdy (Rain i Road), a w modelu RS trzeci, sportowy tryb. Każdemu przypisano osobną mapę przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji. Jeśli warunki jazdy lub nastrój motocyklisty ulegną zmianie, idealne ustawienie jest na wyciągnięcie ręki - tryby można łatwo przełączać za pomocą przycisku zamontowanego na kierownicy.

Zoptymalizowany układ ABS z funkcją pokonywania zakrętów i kontroli trakcji, nowe wskaźniki LCD/TFT i reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej (DRL) są precyzyjnie zintegrowane. Wersja RS jest standardowo wyposażona w system Triumph Shift Assist, który uzupełnia sportowe możliwości. Wygodny port ładowania USB-C i wbudowany immobilizer zwiększają komfort kierowcy.

 

5. DOSTĘPNOŚĆ

Speed Twin 1200 to niezwykle dobrze wyważony i łatwy w prowadzeniu motocykl, który zapewnia mnóstwo radości doświadczonemu motocykliście i dodaje pewności tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z jednośladami.

Dzięki smukłej sylwetce i niskiej wysokości siedziska wynoszącej 805 mm (810mm RS), a także zwężanej kierownicy i wygodnej pozycji podnóżków, zrelaksowana, wyprostowana pozycja jazdy na Speed Twin'ie 1200 odpowiadać będzie motocykliście każdego wzrostu, ponadto motocykl zachowuje idealną równowagę podczas każdego rodzaju jazdy, niezależnie czy dojeżdżasz nim do pracy w mieście czy wykorzystujesz go na weekendowe wypady.

 

 

Mając do dyspozycji ponad 50 oryginalnych akcesoriów, jak chciałbyś, aby wyglądał Twój wymarzony Speed Twin 1200?

Triumph Speed Twin 1200 accessorised bike