A HERITAGE LIKE NO OTHER
With an unparalleled history of legends, from category defining motorcycles to racing icons, Triumph is one of the world's most well known and loved motorcycle brands.
Discover MoreFOR THE RIDE
The Most Iconic British Motorcycle Brand. In 2022 we celebrate this landmark 120-year anniversary.
With an unparalleled history of legends, from category defining motorcycles to racing icons, Triumph is one of the world's most well known and loved motorcycle brands.
Discover More
Triumph i Gibson stworzyli jedyny w swoim rodzaju customowy motocykl i gitarę i dla The Distinguished Gentleman’s Ride. Będą one nagrodą dla osoby, która zbierze najwyższą kwotę podczas zbiórki pieniędzy na DGR 2022.
Here are some articles you may like
1900 - 1939
1940 - 1959
1960 - 1989
1990 - 2009
2010 - Present
1900 - 1939
1900 - 1939
Wyprodukowano pierwszy motocykl Triumph, nazwany później „Numerem 1” (No. 1). Zaprojektowany przez inżyniera Mauritza Schulte’a, wyposażony w belgijski silnik Minerva o mocy 2,2 KM.
1900 - 1939
1900 - 1939
Roczna produkcja motocykli sięga liczby 1000 maszyn, a firma Triumph wprowadza na rynek nowy motocykl z silnikiem o pojemności 450 cm3 i mocy 3,5 KM. Fabrykę przeniesiono do większej lokalizacji na ulicy Priory w Coventry.
1900 - 1939
1900 - 1939
Po zdobyciu drugiego miejsca w pierwszym wyścigu Isle of Man TT w 1907 r., Jack Marshall wygrał wyścig maszyn jednocylindrowych na motocyklu Triumph, osiągając w trakcie jazdy średnią prędkość 65 km/h.
1900 - 1939
1900 - 1939
Firma Triumph rozpoczęła zaopatrywanie Aliantów podczas Pierwszej Wojny Światowej w motocykle „Trusty” typu H wyposażone w silnik o pojemności 499 cm3. Do roku 1918 w siłach wojskowych służyło 30 000 tych chłodzonych powietrzem motocykli.
1900 - 1939
1900 - 1939
Fabryka firmy Triumph w Coventry — w tym czasie obejmująca już blisko 46 500 metrów kwadratowych i zatrudniająca ponad 3000 osób osiągnęła roczną produkcję na poziomie 30 000 maszyn.
1900 - 1939
1900 - 1939
Nastąpił podział działalności firmy Triumph w zakresie motocykli i samochodów, gdzie tę pierwszą wykupił później Jack Sangster. Natychmiast zatrudnił Edwarda Turnera jako głównego projektanta firmy.
1900 - 1939
1900 - 1939
Turner zaprezentował model Speed Twin z silnikiem o pojemności 498 cm3, który był zdolny do przekroczenia 145 km/h. Uważany przez wiele osób za rasowy brytyjski motocykl. Przez pryzmat jego silnika definiowano firmę Triumph przez ponad 40 lat.
1940 - 1959
1940 - 1959
Rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce w Meriden. W tym okresie sprzedano wojsku ponad 50 000 motocykli.
1940 - 1959
1940 - 1959
Firma skupiła się na trzech modelach: Tiger 100 (którego Ernie Lyons poprowadził do jego dziewiczego zwycięstwa podczas wyścigu Manx Grand Prix w 1946 r.); kultowy Speed Twin oraz mniejszy motocykl touringowy, 3T z silnikiem o pojemności 349 cm3.
1940 - 1959
1940 - 1959
W filmie „Dziki” Marlon Brando jako wyjęty spod prawa motocyklista prowadzi maszynę 6T Thunderbird z silnikiem o pojemności 650 cm3.
1940 - 1959
1940 - 1959
Johnny Allen rozpoczął niewiarygodną 15-letnią erę ogromnej wydajności maszyn firmy Triumph, odnotowując prędkość 311 km/h w obrębie solnej pustyni Bonneville bolidem „The Devil’s Arrow” (Diabelska strzała) zbudowanym przez trio teksańskich entuzjastów i napędzanym przez stuningowany silnik Thunderbird o pojemności 650 cm3.
1940 - 1959
1940 - 1959
Na rynek wprowadzono motocykl T120 Bonneville 650. Jego nazwa to uhonorowanie słynnej solnej pustyni. Bonneville już wkrótce stanie się najlepiej sprzedającym się brytyjskim motocyklem z silnikiem dwurzędowym w historii.
1960 - 1989
1960 - 1989
Bud Ekins i Steve McQueen w klasycznym filmie o Drugiej Wojnie Światowej z 1963 r. „Wielka Ucieczka” jadą, skaczą i rozbijają motocykl TR6 650 Trophy z 1962 r.
1960 - 1989
1960 - 1989
Buddy Elmore wygrał prawdopodobnie najsłynniejszy wyścig Daytona 200 w historii na motocyklu Tiger z silnikiem o pojemności 500 cm3. Napędzany dwoma silnikami Triumph o pojemności 650 cm3 bolid Gyronaut X-1 ustanawia rekord świata prędkości, 394 km/h, podczas Bonneville Speed Week.
1960 - 1989
1960 - 1989
Gary Nixon powtarza wyczyn Elmore'a z 1966 r., wygrywając wyścig Daytona 200 na motocyklu Tiger 100, a John Hartle zapewnia jeszcze więcej sukcesów marce Triumph, wygrywając wyścig Isle of Man Production TT. Sławny skok Evela Knievela przez fontanny hotelu Caesar's Palace w Las Vegas na motocyklu Bonneville T120 TT Special.
1960 - 1989
1960 - 1989
Świat poznaje pierwszy smak trzycylindrowego silnika o pojemności 750 cm3, gdyż ten rewolucyjny silnik napędza motocykl Triumph Trident i BSA Rocket 3.
1960 - 1989
1960 - 1989
Malcolm Uphill wygrywa wyścig Production TT na motocyklu Bonneville, będąc pierwszą osobą w historii, która przejechała okrążenie motocyklem produkowanym seryjnie z prędkością przekraczającą 160 km/h.
Image Source: Mortons Archive
1960 - 1989
1960 - 1989
Uphill ponownie zwycięża w wyścigu Production TT, tym razem na stuningowanym motocyklu Trident z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 750 cm3. W fabryce do produkcji wchodzi linia T120 z „olejem w ramie”.
1960 - 1989
1960 - 1989
Pomimo piątego z rzędu zwycięstwa w wyścigach TT dla maszyn produkowanych seryjnie motocykla Trident z silnikiem o pojemnosci 750 cm3 (znanego pod nazwą „Slippery Sam”) oraz utworzenia spółdzielni Meriden Workers’ Co-operative, nadszedł koniec produkcji motocykli Triumph Trident.
Image source: FoTToFinders
1960 - 1989
1960 - 1989
Kontynuowane są, opatrzone klauzulą „Ściśle tajne”, prace rozwojowe. Pierwszy nowy motocykl firmy Triumph — z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1200 cm3 — wprowadzono na stanowisko testowe w nowym zakładzie w Hinckley.
The return
The return
Marka Triumph powraca w wielkim stylu podczas targów w Kolonii, prezentując „nagi” motocykl Trident (z silnikiem o pojemności 750 cm3) i motocykle Triple (z silnikiem o pojemności 900 cm3), podróżny Trophy 900 cm3Triple i 1200 cm3Four oraz sportowy Daytona 750 cm3Triple i 1000 cm3Four.
1990 - 2009
1990 - 2009
Daytona T595 wkracza na scenę z ekstremalnie długimi listami zapisów, dzięki swojej powalającej stylistyce. Jedno z zamówień to 50 000. motocykl wyprodukowany w zakładzie w Hinckley.
1990 - 2009
1990 - 2009
Triumph dołączył do sektora przygodowego dzięki wprowadzeniu do swojej oferty motocykla Tiger 900 oraz ożywił swoje dziedzictwo wyścigowe dzięki zmieniającemu zasady gry motocyklowi Speed Triple z silnikiem o pojemności 885 cm3, który wziął udział w serii wyścigów Speed Triple Challenge w Donington Park. Za Atlantykiem stworzono firmę Triumph Motorcycles America.
1990 - 2009
1990 - 2009
Dekadę po odrodzeniu firmy Triumph kultowy Bonneville powraca do linii motocykli Triumph, przyciągając w równym stopniu tradycjonalistów i młodszych kierowców dzięki swojej klasycznej stylistyce, fantastycznym parametrom jezdnym i funkcjonalności.
1990 - 2009
1990 - 2009
Ogromny pożar pustoszy główny zakład produkcyjny, Fabrykę nr 1. Otwarcie pierwszego zakładu produkcyjnego części firmy Triumph w Tajlandii, Fabryka nr 3. Wprowadzenie na rynek czterocylindrowego supermotocykla sportowego Daytona 600.
1990 - 2009
1990 - 2009
Bruce Anstey wygrywa wyścig Junior 600 na motocyklu Valmoto Daytona 600, dając firmie Triumph pierwsze zwycięstwo w TT od 27 lat.
1990 - 2009
1990 - 2009
Rozpoczęcie produkcji zupełnie nowego motocykla Daytona z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 675 cm3, który zdobędzie wiele nagród w świecie motocyklowym.
1990 - 2009
1990 - 2009
Na scenę z przytupem wkracza model Street Triple, który zapewnia zdrowe połączenie stylistyki i rozrywkowych parametrów motocykla Speed Triple z wydajnością i parametrami jezdnymi motocykla Daytona 675. W Tajlandii otwarto zakład produkcyjny Fabryka nr 5.
1990 - 2009
1990 - 2009
Glen Richards zwycięża w klasyfikacji brytyjskich mistrzostw Supersport Championship na swoim MAP Embassy Triumph Daytona 675 — co daje firmie Triumph pierwsze zwycięstwo w tej kategorii w erze zakładu w Hinckley.
1990 - 2009
1990 - 2009
Triumph po raz pierwszy wchodzi do sektora „R”, wprowadzając na rynek model Street Triple R. Hamulce i zawieszenie z wyższej półki wynoszą wiodący w swojej klasie pakiet na nowy poziom.
2010 - Present
2010 - Present
Na rynek zostaje wprowadzony pierwszy napędzany pasowo motocykl z zakładu w Hinckley — Thunderbird z dwurzędowym silnikiem dwucylindrowym o pojemności 1600 cm3. Wywiera on takie wrażenie na amerykańskim magazynie Cycle World, że otrzymuje tytuł „Cruiser of the Year”.
2010 - Present
2010 - Present
Triumph stylowo obchodzi 110 lat działalności, wchodząc na rynek w Brazylli i osiągając po raz pierwszy w historii roczną sprzedaż motocykli na całym świecie na poziomie 50 000 sztuk. Na rynek wprowadzono zupełnie nowe modele Tiger Explorer i Trophy z silnikiem o pojemności 1215 cm3 (które stanowią poważne modernizacje motocykli Street Triple i Daytona).
2010 - Present
2010 - Present
Gary Johnson odnosi porywające zwycięstwo w wyścigu Isle of Man wygrywając Supersport TT, a Billy McConnell zdobywa pierwsze miejsce w mistrzostwach British Supersport Championship — obaj na motocyklu Smiths Triumph Daytona 675R. W USA Danny Eslick zwycięża w prestiżowym wyścigu Daytona 200 dzięki modelowi Daytona 675R – zapewniając Triumphowi zwycięstwo po 47-letniej przerwie.
2010 - Present
2010 - Present
Razem z wprowadzeniem na rynek zupełnie nowego motocykla Speed Triple i najnowocześniejszego transkontynentalnego motocykla przygodowego, Tiger Explorer, firma Triumph zaprezentowała zupełnie nową rodzinę maszyn Bonneville na XXI wiek: 900 cm3 Street Twin, 1200 cm3 Bonneville T120 i T120 Black oraz zupełnie nowy 1200 cm3 Thruxton i Thruxton R.
2010 - Present
2010 - Present
Podczas ekscytującego wieczora pełnego wyścigów i muzyki na żywo zaprezentowano światu nowy motocykl Bonneville Bobber, który cechuje niezrównana autentyczność, niepowtarzalny styl ręcznie wykonanego customa, innowacje techniczne oraz brzmienie i dźwięk podrasowanej maszyny. Wszystko to, razem z nowym motocyklem Street Cup, Street Scrambler, Bonneville T100 i T100 Black, pozwoliło wynieść naszą linię kultowych nowoczesnych klasyków na zupełnie nowy poziom.
2010 - Present
2010 - Present
Triumph launched the game-changing multi-award winning Street Triple range with an all new 765cc engine, and announced a new partnership with Dorna to exclusively supply a race-tuned engine based on it for the Moto2™ World Championship from the 2019 season onwards.
2010 - Present
2010 - Present
With the reveal of the all-new Speed Twin and category-defining Scrambler 1200 two iconic names return to the Triumph line-up, each bringing a class-busting level of specification and capability.
2010 - Present
2010 - Present
Triumph return to top tier racing as official engine supplier to the FIM Moto2™ World Championship with a race tuned version of the acclaimed Street Triple 765cc, taking an amazing 16 lap records, the first ever 300KPH top speed, and taking Alex Marquez to a historic first 'Triumph-powered' championship win.
2010 - Present
2010 - Present
Joining Triumph's award-winning Roadster line-up, the Trident 660 introduced a whole new dimension of fun, character and style. With its triple engine performance advantage, class-leading technology, agile handling and low cost of ownership, the Trident 660 is the perfect combination for the new generation of riders entering the Triumph world.