Skip to main content

NAJWIĘKSZY SERYJNIE PRODUKOWANY SILNIK MOTOCYKLOWY NA ŚWIECIE

pojemność silnika 2500 cm3, moc szczytowa 167PS, i wiodący w świecie moment obrotowy 221Nm.

Shot of Triumph Rocket 3's distinctive three-header exhaust run innovatively engineered for perfect exhaust routing

 

Jesteśmy świadkami narodzin nowej motocyklowej legendy Triumph, w której DNA modeli Rocket i ich fenomenalną platformę silnikową przeniesiono w zupełnie nowy wymiar, po raz kolejny pozostawiając trwały ślad w motocyklowym świecie.

Zupełnie nowy, trzycylindrowy silnik Rocket 3 zapewnia wprost oszałamiającą moc i wyznacza klasę samą dla siebie zapewniając nieziemskie doznania z jazdy. Przy pojemności 2500 cm3 i niezrównanym szczytowym momencie obrotowym na poziomie 221 Nm, jest to największy silnik montowany w jakimkolwiek seryjnie produkowanym motocyklu.

Rzućmy okiem na to inżynieryjne arcydzieło.

 

 
Close-up shot of Triumph Rocket 3's all-new 2500cc Triumph triple engine with its beautiful finish and detailing

1. NAJWIĘKSZA W ŚWIECIE POJEMNOŚĆ 2500 cm3

Największy seryjnie produkowany silnik motocyklowy to całkowicie nowy, trzycylindrowy silnik Triumph, który - naturalną koleją rzeczy - ma większą pojemność skokową i lepsze osiągi, niż jego poprzednik. Lecz większa pojemność nie musi oznaczać większej wagi, gdyż z myślą o optymalizacji masy silnika dla nowego motocykla Rocket opracowano szereg udoskonaleń, dzięki którym masę pojazdu zmniejszono aż o 18 kg. Jest to nowy zespół skrzyni korbowej (oszczędność 11 kg), nowy układ smarowania składający się z suchej komory korbowej i integralnego zbiornika oleju (oszczędność 3,9 kg), oraz nowe wałki stabilizatora oszczędzające 3,6 kg. Poza wszystkim, jest to doskonale zaprojektowany zespół napędowy z pięknym wykończeniem i detalami dekoracyjnymi, jak choćby zachwycające żebra zarówno na górnym jak i dolnym karterze.

Action shot of rider on Triumph Rocket 3 showcasing its peak power of 167PS at 6000rpm

2. EMOCJONUJĄCE OSIĄGI I NAJWIĘKSZY W ŚWIECIE MOMENT OBROTOWY

Nowy silnik Rocket 3 oferuje moc szczytową na poziomie 167 PS przy 6000 obr./min. (co oznacza wzrost o 11% w stosunku do wcześniejszej generacji) i zapewnia nieziemską jazdę z większą mocą już przy 3500 obr./min. i dalej przez cały zakres aż do nowej czerwonej kreski przy 7000 obrotów na minutę. Silnik Rocket 3 ma również największy moment obrotowy wśród wszystkich seryjnie produkowanych motocykli na świecie - 221 Nm - aż o 71% więcej, niż najbliższy mu konkurent, i więcej niż Rocket poprzedniej generacji, a to dzięki niewiarygodnie płaskiej i bogatej krzywej momentu obrotowego, osiągając szczytową moc przy 4000 obr./min. i utrzymując maksymalny moment w całym zakresie średnich obrotów, zapewniając niewymuszone przyspieszenie na każdym biegu. Moment obrotowy w połączeniu z mocą motocykla i konstrukcją podwozia gwarantuje przyspieszenie od 0 do 60 mph (96,6 km/h) w ciągu jedynie 2,79 sekundy.

 

 

 

3. HYDROFORMOWANY KOLEKTOR

Piękny, charakterystyczny trzydrożny kolektor wydechowy to kultowy szczegół wzorniczy zarówno modelu Rocket 3 R, jak i Rocket 3 GT. Jego innowacyjny projekt opracowano z myślą o doskonałym odprowadzaniu spalin, które przechodzą z kolektora do zintegrowanego katalizatora, a następnie do potrójnego tłumika wylotowego.

 

4. GŁĘBOKI, POTRÓJNY BULGOT

Modele rodziny Rocket 3 wyposażono w unikalne, szczotkowane wydechowe osłony termiczne i okucia, dzięki którym odgłos pracującego silnika to głęboki bulgot wydobywający się z charakterystycznego, trzydrożnego tłumika.

 

 

 

5 & 6

Close-up shot of Triumph Rocket 3's new torque assisted hydraulic clutch

SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE TORQUE ASSIST

Wysoki komfort jazdy i pełną kontrolę nad mocą „Rocket 3” zapewnia nowe hydrauliczne sprzęgło torque assist, dzięki któremu zmniejszono opory dźwigni sprzęgła.

Triumph Rocket 3's precision-engineered of the six-speed helical cut gearbox

WYSOKOSPRAWNA STOŻKOWA SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA

Całkowicie nową, wysokosprawną, stożkową, sześciobiegową skrzynię biegów Rocket 3 zaprojektowano z największa precyzją, czego efektem jest przekładnia mocniejsza i lżejsza od standardowej, i która  jest w stanie sprostać wymaganiom związanym ze zwiększonym momentem obrotowym tego motocykla nowej generacji.

Triumph Factory Stories - Rocket 3 Chassis

Chief Engineer Stuart Wood gives you an exclusive insight into the development process behind the Rocket 3 handling set-up at the Triumph Factory Visitor Experience.

CAŁKOWICIE NOWY ROCKET 3

Geneza nowej motocyklowej legendy.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ