Wade Eastwood: Drugi reżyser i koordynator kaskaderów
Od dziecka Wade Eastwood interesował się samochodami i motocyklami. Pomimo tak wcześnie rozwiniętej pasji, udział w wyścigach zaczął brać mając ponad 40 lat, przyczyną był brak wsparcia ze strony rodziny oraz dorastanie w Południowej Afryce, które pozbawiło go wielu możliwości. Dopiero po czterdziestce zaczął ścigać się w Formule 3 w Anglii, odnosząc dwa zwycięstwa z rzędu na Silverstone, a także na innych torach w całym kraju w wyścigach Formuły 3 i GT.
Kiedy Eastwood był w trakcie podróży motocyklowej, jadąc przez Amerykę, do Meksyku, Gwatemali i Belize, powiedziano mu, że musi zachować ostrożność w niektórych obszarach.
„Dorastałem w RPA, więc mam tą przewagę, że wiem, dokąd jadę i gdzie mogę, a gdzie nie mogę wjechać. Więc się nie bałem. Myślę, że gdy jedziesz motocyklem, jesteś traktowany zupełnie inaczej na drodze niż wtedy, gdy prowadzisz samochód. W każdym kraju, w którym kiedykolwiek byłem, miejscowi traktowali mnie inaczej. Podróżując przez Amerykę, nigdy nie czułem niczego, poza wsparciem. Naprawdę akceptują ludzi na dwóch kółkach. Przeżyłem niesamowitą przygodę, jadąc 35 000 mil do Gwatemali i z powrotem do Los Angeles z moją żoną, co było świetne”.
„… otwierasz drzwi frontowe i niezależnie od tego jaka jest pogoda, nie wsiadasz do ciepłego samochodu z kubkiem kawy lub herbaty. Jesteś na zewnątrz, w żywiołach i czujesz każdy podmuch wiatru i turbulencje spowodowane przez ciężarówki, i musisz mieć pewne, określone nastawienie, aby robić to dzień w dzień. Jazda samochodem jest trochę jak oglądanie filmu, podczas gdy jazda motocyklem przypomina grę w filmie”.
Film RedEye
Wade Eastwood o motocyklach i samochodach w filmach: Eastwood zawsze kochał mechanikę, fizykę jazdy na motocyklach i pracę z motocyklami Triumph.
„Triumph to marka superzorientowana na rodzinę. Mimo, że dziś jest to ogromna firma komercyjna, nadal ma ten prawdziwy, rodzinny klimat. Zawsze mnie wspierali poprzez mojego długoletniego przyjaciela Kierana Clarke'a, który zapoznał mnie z firmą. To marka, której motocykli zawsze będę używał i którą lubię jeździć każdego dnia, także poza pracą”.
„Jeśli chodzi o motocykle Triumph’a, zarówno Speed Triple jak i nakedy zawsze miały agresywny wygląd. Nieważne, skąd kręcisz ujęcie, wygląda to tak, jakby to była scena akcji; nawet gdy motocykl stoi nieruchomo...”
Zdjęcie: RedEye
„Staram się włączać swoje pasje do mojego, filmowego życia. Oczywiście, serie Mission Impossible są dobrze znane z pościgów samochodowych i motocyklowych, podobnie jak filmy o Bondzie i innych, w których brałem udział. Staramy się zapewnić sobie dobrze wyglądające marki, dobrze wyglądające pojazdy, dobrze wyglądające motocykle, ale co ważniejsze, motocykle, które muszą zapierać dech w piersiach i zapewniać możliwość akrobacji bez awarii. Potrzebujemy również motocykli i samochodów, które naprawdę pomogą motocyklistom lub kierowcom dobrze sobie radzić. Chcemy ułatwić to aktorom. Nie zawsze mamy lata, aby ich nauczyć. Mamy tygodnie lub miesiące”.
W Mission: Impossible 5 - Rogue Nation znalazła się duża sekwencja motocyklowa, pościg za Tomem Cruisem.
„Poznałem Kierana Clarke'a i wykorzystałem całą masę innych kaskaderów i legend, których znam z branży, Jimmiego Robertsa, Jenny’ego Tinmoutha, Ricka Englisha itp. Stworzyliśmy tę niesamowitą sekwencję w Maroku. Myślę, że naprawdę przenieśliśmy to na wyższy poziom, zrobiliśmy wszystko sami, co zostało nagrane na kamerze. Rick English zrobił dla mnie ogromnego high side’a na górskiej drodze, co z kolei jest na plakacie. Kieran Clarke brał udział w wielkiej kraksie na dwujezdniowej drodze w czerwono-czarnej kurtce. Mieliśmy tam Davida Knighta i Freddiego Sheene'a. To była niesamowita sekwencja i świetnie było być jej częścią.”
Doświadczenie Eastwooda z motocyklami Triumph’a:
„Uwielbiam markę Triumph od dzieciństwa. Mój ojciec był jej fanem, dlatego wykorzystuję Triumph’y w wielu filmach, w których gram, nawet w Terminatorze 3.
Używam Triumph’ów w wielu filmach, w których biorę udział, nie tylko ze względu na wygląd i estetykę, ale także na wygodę jazdy. Wybrałem Triumpha Bonneville do wypadku w Terminatorze 3. Chciałem, aby środek ciężkości był położony nisko i aby motocykl pasował do postaci młodego faceta, który na nim jechał”.
Zdjęcie: RedEye
Customowy Triumph Thruxton Eastwood’a:
„Triumph był na tyle miły, że nawiązał współpracę z Kieranem Clarke’em, aby stworzyć niesamowity motocykl customowy, który zaprezentowali mi na Silverstone pod koniec wyścigu samochodowego, w którym brałem udział. To było ogromne zaskoczenie. To jedyny w swoim rodzaju customowy Thruxton. Jest absolutnie niesamowity, szczegółowo wykonany. Świętujemy ponad 10 lat naszej współpracy. Na motocyklu były pewne detale, które były bardzo specyficzne dla mojej relacji z Kieranem Clarke’em i dla pierwszego filmu, który razem zrobiliśmy: Mission: Impossible”.
Zbudowany na zamówienie przez KCX Motorcycles, Triumph Thruxton RS był prezentem od Kierana Clarke'a dla Wade'a Eastwooda na cześć ich dziewięcioletniej współpracy w Eastwood Action Stunt Team i projektów Mission: Impossible - 5, 6, 7 i 8.
Inspiracją dla stylu motocykla był bohater wyścigów Ayrton Senna, a detale zaczerpnięto z Mission: Impossible i przełomowej roli Kierana w Mission: Impossible 5. Charakterystyczny „Mission fuse” i logo Eastwood Action Stunt Team po obu stronach zbiornika stanowią stylowy i wyjątkowy dodatek do wykończenia motocykla.
Zestaw uzupełniono akcesoriami Triumpha, a także:
- Zdejmowanym błotnikiem i światłami LED / schludny tył
- Dźwigniami typu Billet firmy Triumph
- Ręcznie wykonanymi, wyścigowymi, tytanowymi mocowaniami Pro Bolt
- Indywidualnym układem wydechowym z tytanu
- Zawieszeniem wyścigowym Ktech i Showa
- Ulepszonymi tarczami i klockami Dunlop z oponami Grand Prix
- Wyścigową zębatką, przełożeniem i łańcuchem
- Customowym, przeszywanym siedzeniem z detalami pasującymi do malowania
- Nadwymiarową chłodnicą z wyścigowymi przewodami Samco
Zdjęcie: RedEye
KCX Motorcycles
Progresywna firma projektowo-inżynieryjna, tworząca limitowane edycje, nietypowe pojazdy i stosująca najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wykorzystywane w hollywoodzkich filmach fabularnych i wyścigach Grand-Prix.
Kieran Clarke
Kieran jest byłym, brytyjskim mistrzem motocrossu i mistrzem świata supermoto, który obecnie pracuje w przemyśle filmowym jako wysoko wykwalifikowany, profesjonalny kaskader/specjalista od pojazdów, motocyklista śledzący, trener motocyklowy i konsultant techniczny.