Skip to main content

 

PROJEKT TRIUMPH TE-1

 

 

STWORZENIE ELEKTRYCZNEGO MOTOCYKLA Z WIELKIEJ BRYTANII

Triumph Motorcycles ogłasza wyjątkową współpracę z brytyjskimi ekspertami z branży, liderami uniwersyteckimi i Innovate UK w celu stworzenia motocykla elektrycznego i innowacyjnych zintegrowanych rozwiązań opartych o nowoczesną technologię. Ten dwuletni projekt, we współpracy z Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd i WMG na Uniwersytecie w Warwick, wniesie znaczący wkład w przyszłą potencjalną ofertę motocykli elektrycznych marki Triumph.

 

WYJĄTKOWA WSPÓŁPRACA CZTERECH GŁÓWNYCH LIDERÓW BRANŻY I UNIWERSYTETÓW W WIELKIEJ BRYTANII

Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd., oddział e-Drive i WMG, na Uniwersytecie Warwick

Wspierane i współfinansowane przez Departament Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej rządu Wielkiej Brytanii (BEIS) oraz Urząd ds. Pojazdów Niskoemisyjnych (OLEV) za pośrednictwem Innovate UK

Dwuletni projekt skupia się na stworzeniu motocykla elektrycznego, który w przyszłości pojawi się ofercie motocykli elektrycznych marki Triumph

Napędzanie innowacji, wydajności i nowej własności intelektualnej, zwiększanie wiarygodności i zakresu brytyjskiego przemysłu i wzornictwa.

Ta nowa kooperacja połączy cenione na całym świecie doświadczenie Triumpha z zaawansowanymi potencjałem motoryzacyjnym w celu generowania innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla przyszłych motocykli elektrycznych.

„Ta nowa współpraca stanowi ekscytującą okazję dla Triumpha i jego partnerów do stania się liderami w technologii, która umożliwi elektryfikację motocykli, napędzaną przez klientów dążących do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, w połączeniu z pragnieniem bardziej ekonomicznego przemieszczania się i zmianą ustawodastwa” – powiedział Nick Bloor, dyrektor generalny firmy Triumph. „Projekt Triumph TE-1 to jeden z elementów naszej strategii stworzenia motocykla elektrycznego, który dostarczy to, czego pragną i oczekują motocykliści od Triumpha, czyli idealnej równowagi między prowadzeniem, osiągami i funkcjonalnością”.

 

UNIKATOWA WSPÓŁPRACA MIĘDZY EKSPERTAMI Z BRANŻY, LIDERAMI UNIWERSYTECKIMI I INNOWACYJNĄ WIELKĄ BRYTANIĄ

Projekt Triumph TE-1 stanowi przełomową współpracę pomiędzy Triumph Motorcycles i brytyjskimi ekspertami w dziedzinie elektryfikacji, z których każdy będzie tworzyć nowatorskie rozwiązania w swoich obszarach:

Triumph Motorcycles będzie kierować projektem, zapewniając zaawansowaną konstrukcję podwozia motocykla i wiedzę techniczną oraz perfekcję w produkcji i pionierskie funkcjonalne systemy bezpieczeństwa, a także definiując charakterystykę dostarczania mocy przez elektryczny układ napędowy.

Williams Advanced Engineering zapewni wiodącą w branży konstrukcję lekkich akumulatorów i możliwość integracji, wykorzystując swoje obiekty testowe i rozwojowe w celu dostarczenia nowatorskiego systemu zarządzania akumulatorem połączonego z jednostką sterującą pojazdu.

Dział e-Drive firmy Integral Powertrain Ltd. będzie liderem w opracowywaniu wykonanych na zamówienie silników elektrycznych o dużej mocy i inwertera z węglika krzemu, integrującego oba elementy w pojedynczej obudowie silnika.

WMG na Uniwersytecie w Warwick zapewni fachową wiedzę w zakresie elektryfikacji oraz kluczową wizję napędzania innowacji, od badań i rozwoju po wpływ komercyjny, poprzez modelowanie i symulacje na podstawie przyszłych potrzeb rynku.

Innovate UK, agencja rządowa promująca programy naukowe i technologiczne, które mają przyczynić się do rozwoju brytyjskiej gospodarki, będzie wspierać partnerów i zarządzać funduszami. Stanowi to część nowoczesnej strategii finansowania BEIS, której celem jest stworzenie wiodącego na rynku brytyjskiego pojazdu elektrycznego.

 

 

DWULETNI PROJEKT SKONCENTROWANY JEST NA ROZWOJU INNOWACJI TECHNOLOGICZNYCH I ZAAWANSOWANEGO TECHNICZNIE MOTOCYKLA ELEKTRYCZNEGO

 

Projekt będzie podzielony na cztery główne fazy, a jednym z jego głównych celów jest zwiększona integracja systemów. Opracowując poszczególne komponenty układów napędowych i optymalizując je w celu uzyskania innowacyjnych jednostek, projekt ma na celu dostarczenie wyrafinowanych systemów, które zmniejszają masę, złożoność i wymagania dotyczące pakietu, aby móc stworzyć motocykl elektryczny.

 

Triumph Motorcycles będzie współpracować z partnerami w celu przyspieszenia wspólnej ekspertyzy w zakresie montowania i zabezpieczania akumulatorów, optymalnego doboru i pakietu silników elektrycznych, integracji układów hamulcowych, w tym hamowania rekuperacyjnego, oraz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Innowacje i możliwości rozwijane w tych obszarach będą stanowić wkład w przyszłą strategię dotyczącą elektrycznych motocykli Triumpha.

 

Współpraca przy Projekcie Triumph TE-1, przy wsparciu Innovate UK, koncentrować się będzie na umożliwieniu stworzenia:

 

Motocykla elektrycznego z potencjałem, który zaspokoi potrzeby klientów poszukujących transportu o mniejszym wpływie na środowisko naturalne, spełniając przy tym wymogi Wielkiej Brytanii w zakresie redukcji emisji

Silnego, komercyjnie opłacalnego i zrównoważonego partnerstwa z brytyjskimi producentami z branży i łańcuchem dostawców.

Wiedza i umiejętności brytyjskich pracowników, tworzenie miejsc pracy i zaplecza talentów, które zarówno zapewniają trwałe zatrudnienie, jak i wpływają na reputację Wielkiej Brytanii na arenie międzynarodowej.

„Zespół Williams Advanced Engineering nie może się doczekać podzielenia się wiedzą w zakresie elektryfikacji transportu z naszymi partnerami” – powiedział Craig Wilson, dyrektor zarządzający Williams Advanced Engineering. „Williams napędzał już wiele znanych na całym świecie pojazdów elektrycznych i będzie to kolejny, znaczący krok w naszej pracy, polegający na wykorzystaniu tej wiedzy do stworzenia motocykla”.

„Integral Powertrain zawsze przesuwał granice technologii jednostek elektrycznych, współpracując z klientami, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie spełniające ich wymagania” – powiedział Andrew Cross, dyrektor techniczny w Integral Powertrain Ltd. „Ten projekt będzie opierał się na rozbudowanym silniku i doświadczeniu EV zdobytym w ciągu ostatnich 20 lat w pracy z głównymi producentami OEM i dostawcami Tier 1 w sektorach motoryzacyjnym i sportów motorowych. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy wspierać firmę Triumph w jej strategii przyszłej elektryfikacji oraz w projekcie, w którym możemy wykorzystać nasze doświadczenie do zaprojektowania niezwykle mocnego, wydajnego i wysoce zintegrowanego elektrycznego napędu motocykla”.

Motocykle elektryczne będą odgrywać kluczową rolę w transporcie przyszłości na całym świecie – zmniejszając zatłoczenie na ulicach i poprawiając jakość powietrza w mieście, a także ułatwiając parkowanie. Będą również wspaniale jeździć, a duży, łatwo kontrolowany moment obrotowy będzie dostarczany płynnie na wszystkich prędkościach. WMG ma doświadczenie w tworzeniu akumulatorów i elektryfikacji pojazdów dla transportu drogowego, kolejowego, morskiego i lotniczego, które wniesie do tego ekscytującego sektora. Nasz zespół ekspertów poprowadzi prace związane z modelowaniem i symulacją w ramach projektu, aby upewnić się, że pojazdy są bezpieczne i wydajne bez kompromisu dla dynamicznych osiągów”. Profesor David Greenwood, Zaawansowane Systemy Napędowe w WMG, Uniwersytet Warwick.

Steve Sargent, Dyrektor ds. Produktów firmy Triumph, powiedział: „Nasza przyszła strategia produktowa koncentruje się na dostarczaniu najbardziej odpowiednich platform silnikowych dla zmieniającego się krajobrazu potrzeb klientów, a elektryczny układ napędowy Triumpha, obok naszych charakterystycznych silników dwu- i trzycylindrowych, jest istotnie pożądany. W ramach naszej inicjatywy dotyczącej motocykli elektrycznych Projekt Triumph TE-1 reprezentuje ekscytującą współpracę, która wniesie cenny wkład w naszą nadchodzącą linię. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z pomocy OLEV i Innovate UK oraz ze współpracy z brytyjskimi ekspertami ds. elektryfikacji i liderami uniwersyteckimi w przedsięwzięciu, które ostatecznie koncentruje się na przyszłym dobrobycie brytyjskiego przemysłu i przyszłości motocykli”.