Nasza historia

PRECYZJA, WYKONANIE I ROZWIĄZANIA TECHNICZNE FIRMY TRIUMPH

Triumph Motorcycles Hand Painted Coach Lines

 

Wszystkie motocykle i akcesoria firmy Triumph zostały zaprojektowane, stworzone, opracowane i przetestowane przez nasze dedykowane zespoły specjalistów. Od wstępnych szkiców po ostateczny montaż, każdy element motocykla został precyzyjnie wyprodukowany w celu zapewnienia idealnej jazdy. Zasadniczo, każdy nowy motocykl przechodzi przez sześć głównych etapów procesu projektowania i rozwoju.

Ten niezwykle wymagający proces, którego zarys tutaj przedstawiono, umożliwia ustalenie najsurowszych standardów w zakresie precyzji, wykonania i rozwiązań technicznych.  Wymaga to wielu tysięcy godzin prac projektowych i rozwojowych, a właśnie tak rodzi się każda maszyna firmy Triumph.

 

 

deconstructed bike parts on a white background

01 WSTĘPNA KONCEPCJA

Zanim nastąpi pierwszy obrót koła jakiegokolwiek nowego motocykla firmy Triumph, słuchamy opinii kierowców motocykli z całego świata, aby zrozumieć, czego oczekują od swojej idealnej maszyny.  Bierzemy pod uwagę najnowsze innowacje w dziedzinie rozwiązań technicznych i technologicznych, a nasze zespoły ds. produktów wykorzystują swoją wiedzę i doświadczenie w celu zidentyfikowania i stworzenia wstępnej koncepcji i specyfikacji.

CZYNNIKI BRANE POD UWAGĘ


Firma Triumph ma bogatą historię projektowania różnorodnych produktów, dlatego musimy uwzględniać motocyklowe DNA, dzięki którym nasze najbardziej ukochane motocykle są szczególne, a jednocześnie modernizując je w celu uwzględnienia najnowszych osiągnięć z dziedziny motocyklowych technologii i rozwiązań technicznych.  Musimy również wziąć pod uwagę, w jaki sposób możemy wprowadzić nowe modele motocykli, aby zadowolić zarówno nowych, jak i bieżących entuzjastów firmy Triumph.

02 PROJEKT KONCEPCYJNY

Po uzyskaniu przejrzystej koncepcji naszego pomysłu na kolejne prace rozwojowe, przystępujemy do maksymalnego wykorzystywania wiedzy fachowej i doświadczenia naszych zespołów technicznych.  Tworzone są wówczas wstępne projekty CAD, w tym silnika, podwozia i układów elektronicznych oraz pierwsze schematy stylistyczne i gliniane modele.  Używając symulacji komputerowych oraz testów prototypów silnika, oceniamy wydajność silnika i skrzyni biegów, w tym prognozujemy wartości mocy i momentu obrotowego. W tym czasie często nadal zwracamy się z prośbą o przedstawienie opinii do ludzi, którzy mają największe znaczenie w procesie rozwoju dowolnego produktu: klienta.

Line Sketch of the Triumph Bonnerville Bobber

STYLIZUJĄCE ELEMENTY WIZUALNE

Ręcznie stworzone szkice definiują temat, proporcje i wrażenie motocykla koncepcyjnego. W trakcie całej fazy koncepcyjnej zespół projektowy stale rozwija schematy motocykla, definiując ogólny styl i swoistą konstrukcję każdego indywidualnego elementu w celu maksymalizacji potencjału motocykla.

Triumph Bonneville Bobber Concept Design Sketch
Triumph Bonneville Bobber Clay Model

03 SCHEMAT PROJEKTU

Faza projektu wykorzystuje wcześniejszy kierunek w zakresie specyfikacji i stylistyki, rozwijając go w projekcie motocykla.  Rozwijamy wstępny szkic, a gliniany model zamieniamy w pełnowymiarowy model reprezentacyjny. Dokładność tego modelu na tym etapie jest taka, że wygląda identycznie, jak gotowy motocykl produkowany seryjnie.  Równolegle dla każdego elementu rozwijamy wstępne modele CAD do modelu trójwymiarowego.

SPECYFIKACJA ELEMENTÓW


Jednym z najważniejszych zadań zespołu inżynierów na etapie tworzenia schematu jest opracowanie specyfikacji każdego elementu lub układu, w celu połączenia wszystkich wymaganych informacji technicznych uzgodnionych przed tym jakże istotnym momentem.

04 PROJEKT DETALI

Jest to moment, w którym następuje stworzenie schematów technicznych oraz obrazów CAD do produkcji narzędzi i komponentów, co umożliwia precyzyjne udokumentowanie wszystkich detali projektowych i technicznych.  Na tym etapie następuje wyjście motocykla i skojarzonych akcesoriów poza fazę koncepcyjną oraz przejście do w pełni wyewoluowanego projektu gotowego do produkcji.

SYMULACJA

Symulacja to proces matematycznego modelowania złożonego układu motocykla lub procesu produkcyjnego w celu prognozowania i optymalizacji wydajności układu, bez konieczności fizycznego wyprodukowania lub testowania danych komponentów.

Abstract image to show the design and simulation process for designing and constructing Triumph Motorcycles

05 TESTY I ROZWÓJ

Każdy produkowany przez nas motocykl przechodzi przez setki testów na każdym etapie procesu rozwoju i wersji walidacyjnych. Te testy mają za zadanie zagwarantować sprawność, trwałość i niezawodność elementów i obejmują strojenie brzmienia silnika, testy jednostki napędowej, konfigurację zawieszenia oraz parametry jezdne podwozia, rozwój komfortu i ergonomii, gwarancję wytrzymałości na torze przy wysokiej prędkości, testy długodystansowe, testy na nierównej nawierzchni, testy na drogach nieutwardzonych (jeżeli dotyczy), rozwój układu kontroli trakcji i ABS.

PRODUKCYJNE WERSJE WALIDACYJNE

Na ostatnim etapie projektowania i rozwoju tworzymy do 60 przedprodukcyjnych motocykli testowych w celu sprawdzenia projektu komponentów oraz procesu produkcyjnego. Przy typowym nowym projekcie każdy z tych motocykli przechodzi ponad 55 testów całego pojazdu, które są powtarzane w trakcie całej fazy rozwojowej.


06 PRODUKCJA SERYJNA

Nawet dwa lub trzy lata może zająć okres od początkowego etapu koncepcji aż po rozpoczęcie seryjnej produkcji.  Po tysiącach godzin poświęconych na projektowanie, opracowywanie rozwiązań technicznych, niezliczone testowanie , oraz po pomyślnym spełnieniu surowych wymagań naszych procesów zatwierdzających, firma Triumph jest wreszcie gotowa do rozpoczęcia pełnowymiarowej produkcji seryjnej.

PRECYZJA, WYKONANIE I ROZWIĄZANIA TECHNICZNE

W firmie Triumph przede wszystkim chcemy tworzyć możliwie najlepsze motocykle na miarę czasów, niezależnie od tego czy wynika to z innowacji technicznych, stylistyki, ergonomii czy też dynamiki prowadzenia maszyny.  W związku z tym, z każdym zjeżdżającym z linii produkcyjnej nowym modelem możesz mieć pewność, że już ciężko pracujemy nad ewolucją nowego produktu oraz projektami mającymi na celu rozwój następnej generacji motocykli firmy Triumph, które zostaną zaprezentowane za dwa-trzy lata!

 

Triumph motorcycle factory line engines