PROJECT TRIUMPH TE-1
FINAL PROTOTYPE TESTING RESULTS
PHASE 4
Triumph ogłasza oficjalne zakończenie rozwoju projektu elektrycznego TE-1, wraz z opublikowaniem ostatecznych wyników z testów prototypu, które przekraczają zakładane początkowe cele i pokazują niesamowity sukces wyjątkowej współpracy przy tym projekcie.
130 kW (177KM / 175bhp) mocy szczytowej
Prototyp TE-1 zapewnia niesamowity standard przyspieszenia, osiągając 3,6 sekundy od 0 do 60 mil na godzinę i znakomite 6,2 sekundy od 0 do 100 mil na godzinę.
20-minutowy czas ładowania (0–80%)
Rewolucyjny wynik; szybszy czas ładowania niż w innych zbliżonych modelach motocykli elektrycznych.
220 kg, z niesamowitym stosunkiem mocy do masy
Do 25% lżejszy niż porównywalne obecnie dostępne motocykle elektryczne.
Oszałamiający finalny prototyp
Oszałamiający finalny prototyp, który demonstruje wiodące w swojej klasie cechy wyróżniające Triumpha i wskazuje na ekscytującą przyszłość, która nadejdzie dla fanów Triumpha na całym świecie
- Czysta, wyjątkowa i pełna charakteru nowa ścieżka dźwiękowa elektrycznego Triumpha, z ekscytującym szczytem.
- Ergonomia, geometria i rozkład masy Speed Triple’a, z efektem wizualnym Street Triple’a.
- Popisowe, ekscytujące wrażenia z jazdy i intuicyjne prowadzenie, z jakiego znane są motocykle Triumpha, z przepustnicą i charakterystyką dostarczania mocy równorzędną z modelem Speed Triple 1200 RS.
- Styl i prezencja, 100% Triumpha, z charakterystycznym designem wpisanym w DNA naszej marki.
4 FAZA PROJEKTU ZAKOŃCZONA
Obszerny program testów na żywo, który obejmował liczne oceny osiągów motocykla na drodze, a także na torze, zapewnił istotne wskazówki dotyczące ostatecznej konfiguracji i kalibracji prototypu motocykla TE-1, który teraz spełnia wszystkie zamierzenia i cele.
Oficjalnie zakończona faza testów na żywo prototypu Triumph TE-1 pokazała, że model demonstracyjny przekroczył zakładane oczekiwania i osiągnął niesamowite wyniki, realizując wszystkie cele projektu w zakresie przyspieszenia rozwoju i innowacji motocykli elektrycznych, ustanawiając nowe standardy dla całego sektora, włączając w to baterię oraz jej zasięg. Wiedza i potencjał rozwinięty w trakcie prac nad projektem torują teraz drogę ekscytującej elektrycznej przyszłości, która nadejdzie od Triumph Motorcycles.
Wiodący w kategorii zasięg 161 km
Przekraczając rzeczywisty potencjał dostępnych obecnie porównywalnych motocykli elektrycznych, prototyp Triumph TE-1 osiągnął wszystkie zakładane cele i prognozy projektu w odniesieniu do pojemności energetycznej akumulatora opracowanego w ramach projektu Williams TE-1, z niesamowitym zasięgiem 161 km na oficjalnych testach.
W TE-1 zostało z powodzeniem wdrożone hamowanie regeneracyjne, z możliwością dalszej optymalizacji, a także zwiększenia wydajności generatora silnikowego i przekładni, co może przyczynić się do osiągnięcia jeszcze większego zasięgu motocykli elektrycznych ze stajni Triumpha w przyszłości.
Osiągi, odpowiadające Speed Triple'owi 1200
Przy poziomie osiągów podobnym do obecnego Speed Triple'a 1200 prototyp TE-1 zapewnia imponującą moc szczytową 130 kW (177KM / 175bhp) oraz maksymalny moment obrotowy 109 Nm, co gwarantuje natychmiastową reakcję, płynnie kontrolowaną moc
TE-1 osiągnął również niesamowity wynik oficjalnego testu przyspieszenia, wynoszący 3,6 sekundy od 0 do 60 mil na godzinę i 6,2 sekundy od 0 do 100 mil na godzinę.
Dzięki dalszym udoskonaleniom elektroniki, w tym systemowi kontroli trakcji i systemowi kontroli unoszenia przedniego koła, zespół odpowiedzialny za realizację projektu TE-1 przewiduje, że osiągi tego motocykla można jeszcze poprawić, wykorzystując pełny potencjał momentu obrotowego, aby umożliwić jeszcze lepsze przyspieszanie przy ruszaniu z miejsca.
Mistrz wyścigu Daytona 200, Brandon Paasch, brał udział w końcowej fazie testów, zarówno w ocenie osiągów silnika, jak i przy końcowej konfiguracji prototypu w czasie jazd na torze. „Reakcja przepustnicy w TE-1 jest dosyć niewiarygodna, ma niezłego kopa, a kiedy po raz pierwszy dotkniesz przepustnicy, to otrzymujesz natychmiastowo moc, co oczywiście uwielbiam jako motocyklista – uwielbiam, gdy jest świetny moment obrotowy w całym zakresie, więc dla mnie było to naprawdę wspaniałe doświadczenie” – powiedział Brandon. „Musiałem nauczyć się ogarniać ten sprzęt, gdyż od zera do maksymalnie odkręconej manetki ciągnie jak szalony, jest niewiarygodnie szybki”.
Rewolucyjny 20-minutowy czas ładowania
Postępy w technologiach akumulatorów i ładowania, które zostały opracowane w ramach projektu Triumph TE-1, we współpracy z Williams Advanced Engineering (WAE), zaowocowały rewolucyjnym 20-minutowym czasem ładowania (od 0 do 80%), z powodzeniem realizując ambitne cele wyznaczone przez rządową agencję Innovate UK, która wspiera finansowanie badań i rozwoju przedsiębiorstw oraz rozwój brytyjskiego biznesu.
Całkowita waga 220 kg
Przy całkowitej wadze 220 kg prototyp TE-1 jest lżejszy niż zbliżone dostępne obecnie motocykle elektryczne nawet o 25%, co daje mu niesamowity stosunek mocy do masy. Do tego posiada porównywalne wymiary do Street Triple’a, oraz ergonomię, geometrię i rozkład masy Speed Triple’a. TE-1 zapewnia wyjątkowo ekscytującą jazdę, a jednocześnie wzbudza zaufanie, jest zwinny i kompaktowy.
„Szkoda, że nie miałem go na Daytonie, tego przyspieszenia w tym podwoziu i tego, jak pokonuje zakręty – wow!” – powiedział Brandon Paasch. „Myślę, że byłby to naprawdę fajny motocykl do jazdy po drogach, biorąc pod uwagę to, jak jest zwinny i zwrotny oraz jak łatwo się go prowadzi”.
Charakterystyczne dla Triumpha ekscytujące wrażenia z jazdy i łatwość prowadzenia
Dzięki natychmiastowej reakcji przepustnicy i mapie zapłonu opracowanej bezpośrednio na bazie tej z modelu Speed Triple 1200 RS testy na torze i dynamiczne oceny kierowcy
w prototypowym TE-1 pokazują, że zapewnia on poziom prowadzenia, który odpowiada aktualnym sportowym trzycylindrowym motocyklom Triumpha.
Ekscytujący poziom osiągów i przyspieszenia TE-1 w połączeniu z wciągającym i dynamicznym pakietem jezdnym dają w efekcie motocykl, który zapewnia popisowe dla Triumpha wrażenia z jazdy i znane na całym świecie świetne prowadzenie motocykli tej marki wraz z płynną, przewidywalną jazdą, tworząc motocykl zwinny, który świetnie sprawdza się na zakrętach, z kontrolowaną mocą, która wzbudza pewność siebie i gwarantuje dobrą zabawę.
Elektryzujące, wyjątkowe i pełne charakteru brzmienie elektrycznego Triumpha
Wyróżniająca się i ekscytująca ścieżka dźwiękowa prowadząca do przejmującego crescendo – czysty, charakterystyczny dźwięk prototypu Triumph TE-1 jest uważany za bardziej atrakcyjny i ekscytujący niż jakikolwiek z dostępnych obecnie motocykli elektrycznych, wszystko to dzięki unikalnej walcowej przekładni zębatej zastosowanej w napędzie.
W zewnętrznym zakładzie pomiarowym Mira przeprowadzony został test poziomu hałasu; TE-1 z powodzeniem osiągnął wszystkie standardy hałasu określone w testach homologacyjnych R41 dla maksymalnie otwartej przepustnicy, zarówno podczas poruszania się stałą prędkością, jak i jazdy miejskiej.
Styl i prezencja. 100% Triumpha z charakterystycznym designem wpisanym w DNA naszej marki
Natychmiast rozpoznawalny jako Triumph. Muskularna prezencja prototypu TE-1 wykorzystuje charakterystyczny design dla naszej kultowej współczesnej linii motocykli wyczynowych, a jednocześnie podkreśla wyraźnie, że jest motocyklem z przyszłości. Teraz wzbogacony o finalne panele nadwozia i nowe malowanie, prototypowy egzemplarz demonstracyjny reprezentuje w 100% styl Triumpha, z całym charakterystycznym dla marki designem, od aluminiowej ramy po rozpoznawalne podwójne reflektory, postawę i grację.
Zakończenie Projektu TE-1
„Widzieliśmy już niesamowicie pozytywną reakcję motocyklistów z całego świata na prototyp TE-1, wiele osób mówi nam, że po raz pierwszy widzą tak pociągający motocykl elektryczny, który chcieliby mieć w swoim garażu. Robiąc pierwszy krok w naszej podróży w kierunku opracowania przyszłej technologii napędzającej motocykle, prototyp TE-1 i jego niesamowite wyniki, które osiągnął w intensywnym programie testowym, dostarczyły nam kluczowych informacji, które napędzą rozwój nowej technologii. Oczywiście ostateczny motocykl produkcyjny nie będzie dokładnie tym, który widzimy tutaj dzisiaj, ale zapewniamy, że modele, które opracowujemy, będą zawierały wszystkie nauki, jakie wyniesliśmy podczas projektowania, i jego ekscytującą dynamiczną duszę”. Steve Sargent, Dyrektor ds. Produktu, Triumph Motorcycles
Kluczowym celem projektu TE-1 było skoncentrowanie się na rozwijaniu potencjału motocykli elektrycznych, aby wnieść wkład w przyszłą ofertę motocykli elektrycznych marki Triumph, wprowadzając innowacje, zwiększając wydajność i rozbudowując własność intelektualną marki, a także zwiększając wiarygodność i poszerzając profil brytyjskiego przemysłu
i wzornictwa.
Uzyskane w fazie testów na żywo wyniki przekroczyły aktualne standardy i wyznaczone cele, zapewniając tym samym platformę o ogromnym potencjale dla przyszłego rozwoju motocykli elektrycznych i ich osiągów.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy podzielić się tak pozytywnymi wynikami końcowymi projektu Triumph TE-1, w którym prototypowy motocykl testowy przekroczył wiele naszych początkowo zakładanych celów i oczekiwań. Wszyscy w zespole są zachwyceni wynikami, które osiągnęliśmy z naszymi partnerami, oraz tym, w jaki sposób wyniki projektu wpłyną na elektryczną przyszłość marki Triumph”. Nick Bloor, CEO, Triumph Motorcycles
„WAE jest zachwycone, że brało udział w tym ekscytującym programie, którego celem było dostarczenie prototypu TE-1. Od momentu powstania konceptu w 2018 roku wszyscy partnerzy pracowali z zaangażowaniem i pasją, aby wprowadzić w życie innowacyjny prototyp przekraczający granice. Miło słyszeć pozytywne komentarze jeźdźców, które potwierdzają, że dynamika motocykla jest zgodna z DNA Triumpha. Zostało to poparte przez wiodący w swojej klasie system akumulatorów i sterowania, który WAE wyprodukowała w lekkim i zintegrowanym pakiecie. Ta technologia WAE pozwoliła nam przekroczyć cele w zakresie wydajności i ładowania akumulatora, które mamy nadzieję zobaczyć w przyszłych układach napędowych”. Dyrr Ardash, Kierownik ds. Partnerstw Strategicznych, Williams Advanced Engineering
„Cieszymy się, że zakończyła się ostatnia faza testów motocykla TE-1, a wraz z nią dalsza weryfikacja osiągów i wydajności naszego skalowalnego, ultra-zintegrowanego silnika i falownika.
Silnik TE-1 osiągnął szczytową i ciągłą gęstość mocy odpowiednio 13 kW/kg i 9 kW/kg; 60% wyższą niż zakładane cele planu rozwoju technologii APC (organizacja non-profit, która ułatwia finansowanie brytyjskich projektów badawczo-rozwojowych, które mają za zadanie rozwijać niskoemisyjne technologie układu napędowego) na rok 2025. Osiągnięto to przy użyciu materiałów i procesów zgodnych z masową produkcją motoryzacyjną oraz na platformie silnika skalowanego. Koncepcja silnika skalowalnego wdrożona w TE-1 zapewniła trampolinę dla budowy nowego silnika, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku, zapewni on podobny poziom wydajności, ale na znacznie większą skalę produkcji.
Koncepcja zintegrowanego falownika, możliwego do wyskalowania również w taki sposób, że liczba stopni mocy na bazie krzemowo-węglowej wzrasta w przypadku silników o większej średnicy, zapewniła wydajność (do >500 kW) i daje nam możliwość optymalizacji pod kątem produkcji, a także spełnienia znacznie wyższych wymagań dotyczących mocy.
Jesteśmy naprawdę dumni, że odegraliśmy kluczową rolę w tym ekscytującym projekcie, który był punktem zwrotnym dla motocykli elektrycznych i brytyjskiego przemysłu”.
Andrew Cross, Główny Kierownik ds. Technologii, Integral Powertrain Ltd.
„Aby spełnić nasze ambitne cele w zakresie redukcji emisji spalin w Wielkiej Brytanii, będziemy musieli przemyśleć sposób, w jaki podróżujemy, nie tylko przechodząc z pojazdów spalinowych na pojazdy z napędem elektrycznym, ale także zachęcając do odejścia od użytkowania samochodów prywatnych. Motocykle elektryczne odgrywają kluczową rolę
w rewolucji transportowej jako opcja zeroemisyjna.
We współpracy z firmą Triumph WMG wykorzystał nasze doświadczenie badawcze w zakresie elektryfikacji, aby zademonstrować, że producenci mogą dostarczać produkty o niższym obciążeniu emisyjnym, a także oferujące klientom wyjątkowe osiągi, z których można czerpać radość z jazdy”. Prof. David Greenwood, CEO, WMG centrum High Value Manufacturing Catapult, Uniwersytet w Warwick