Skip to main content

JAMES BOND I TRIUMPH MOTORCYCLES

Dwie brytyjskie ikony łączą siły.

No time to die rehearsals set with the scrambler 1200 and Tiger 900 rally movie bikes and the new defender

 

 

Najnowsze motocykle Tiger 900 i Scrambler 1200 występują w kluczowych scenach kaskaderskich w 25. filmie o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. W grudniu 2019 roku ogłoszono nową współpracę między Triumph Motorcycles i EON Productions.

W ten sposób po raz pierwszy połączyły siły dwie wielkie brytyjskie ikony – 007 i Triumph Motorcycles.

Oto wgląd w naszą współpracę: ekskluzywny wywiad z Lee Morrisonem,  koordynatorem kaskaderów,  na temat tego, jak motocykle Scrambler 1200 i Tiger 900 radziły sobie w filmie.

 

 

James Bond Official IMAX poster

NIE CZAS UMIERAĆ

Zdjęcia do 25. filmu o Jamesie Bondzie zostały nakręcone w 2019 roku na Jamajce, w Norwegii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, a  Triumph  jest jedynym partnerem motocyklowym w tym filmie.

Triumph ma długą oraz znakomitą historię konstruowania, rozwijania i produkcji motocykli premium o wyjątkowych osiągach, możliwościach i prowadzeniu. Zespół kaskaderów Jamesa Bonda do kluczowych scen akcji potrzebował motocykli o wysokich osiągach, a Triumph świetnie spełniał te kryteria.

 

Cary on Scrambler 1200 Bond bike during the No time to die set

 

Podobnie jak postać stworzona przez Iana Fleminga, motocykle Triumph mają powszechnie uznawany na świecie, natychmiast rozpoznawalny brytyjski autentyzm, znany od lat. Te wspólne cechy sprawiają, że marka Triumph Motorcycles  jest idealnym partnerem dla serii filmów o Jamesie Bondzie.

 

 

"Przez miesiące zespół projektantów marki Triumph  współpracował za zamkniętymi drzwiami z ekipą kaskaderów, aby przygotować kilka motocykli do filmu, w tym specjalnie skonfigurowane modele Tiger 900 i Scrambler 1200, do sprostania ekstremalnym i dynamicznym sekwencjom pełnym akcji – tego domagali się światowej klasy kaskaderzy tego filmu.

Lee Morrison, koordynator kaskaderów, był kluczowym członkiem zespołu produkcyjnego. Zapytaliśmy go, jak do tego doszło, że wybrał motocykle Triumph do kluczowych scen akcji Bonda:"

Lee Morrison standing next to the Tiger 900 Rally Pro

„CAŁA EKIPA KASKADERÓW BARDZO SZYBKO ZDAŁA SOBIE SPRAWĘ, ŻE SĄ TO NIESAMOWITE MOTOCYKLE”.

Scrambler 1200 bond edition for the Behind the scenes

 

 

" „Przede wszystkim jako koordynator kaskaderów muszę mieć pewność, że uda nam się wykonać daną scenę na tym motocyklu. Czy jest wystarczająco zwinny i mocny, aby kaskaderzy osiągali to, czego się od nich oczekuje? I co najważniejsze: czy w sposób wiarygodny pasuje do historii w filmie?

Scrambler 1200 zachwycił nas swoim wyglądem i już wiedzieliśmy, że użyjemy go w „Nie czas umierać”, ale potem Triumph zaoferował nam kilka prototypów motocykla, który nie został jeszcze wprowadzony na rynek, a był to Tiger 900. Cały nasz zespół kaskaderów bardzo szybko zdał sobie sprawę, że są to niesamowite motocykle. Często jeździliśmy na nich w trybie Off-Road Pro i były niesamowite… absolutnie rewelacyjne”.


A co sądzisz o Tigerze 900?  
„Spędziliśmy dużo czasu, jeżdżąc Tigerem, i jest on doskonale wyważony. Możesz się nim po prostu świetnie bawić. Uczestniczyłem w jazdach prasowych Tigera 900 w Maroku; włączasz tempomat i masz naprawdę fajny motocykl turystyczny. Jest też drugie oblicze tego motocykla: wyłączasz wszystko, ustawiasz tryb Off-Road Pro i dostrzegasz jego idealną pozycję za kierownicą, ustawienie podnóżków, ułożenie ciała – wszystko jest doskonale zaprojektowane. Tiger 900 jest motocyklem budzącym największe zaufanie, który pozwala przesuwać granice, możesz czerpać tyle swobody, ile chcesz; drifiting na stojąco na trzecim biegu, wheelie, jazda w stylu Supermoto. Naprawdę uważam, że jest to jeden z najlepszych motocykli, jakim kiedykolwiek jeździłem, jest fantastyczny”.


A co najbardziej podoba Ci się w Scramblerze 1200?
“Ach, jazda nim to świetna zabawa! Wsiadasz i od razu absolutna eksplozja. Wyłączałem wszystko [tryb Off-Road Pro] i jeździłem tym motocyklem jak motocrossem, nie mogłem przestać się szczerzyć! Pamiętam, że bałem się przed zdjęciami, że mogą wystąpić jakieś problemy z elektryką... Nie zdawałem sobie sprawy, że każde przyłącze elektryczne jest całkowicie wodoodporne, niewielu producentów to robi. Zero awarii tych instalacji podczas wszystkich dni zdjęciowych, a były takie momenty, że dzień po dniu jeździliśmy przez rowy i rzeki pełne wody na pół metra.

Kręcąc film, jeździliśmy Scramblerem 1200 absolutnie na maksa, mam na myśli tak agresywnie, jak tylko można jeździć na motocyklu, nie oszczędzając go w terenie w Szkocji, driftując przez naprawdę śliskie uliczki w Materze [Włochy], skacząc po schodach na trzecim biegu, do tego szybkie zmiany kierunku jazdy, wyskoki, wszystko, co można sobie tylko wyobrazić, a ten motocykl spisał się znakomicie.Kręcąc film, jeździliśmy Scramblerem 1200 absolutnie na maksa; mam na myśli tak agresywnie, jak tylko można jeździć na motocyklu, nie oszczędzając go w terenie w Szkocji, driftując przez naprawdę śliskie uliczki w Materze [Włochy], skacząc po schodach na trzecim biegu, do tego szybkie zmiany kierunku jazdy, wyskoki, wszystko, co można sobie tylko wyobrazić, a ten motocykl spisał się znakomicie.
"  

 

 

Która ze scen kaskaderskich była najtrudniejsza?

„Dla Tigera – a pamiętajcie, że są to zawodowi kaskaderzy – kręciliśmy scenę pościgu w Norwegii, w której jechaliśmy motocyklami z dużą prędkością i odbijaliśmy się nimi od karoserii samochodu! To było niesamowite móc jechać z tyłu i kierować moim głównym kaskaderem, ciągle powtarzając mu, żeby tam się dostał. «Chcę, żebyś był obok Bonda, uderzaj w bok jego drzwi». W pewnym momencie przeskoczyliśmy Tigerem nad samochodem i pod helikopterem. Pewność, że motocykl wykonuje te wszystkie czynności w ruchu, gdy ktoś kieruję cię przez słuchawkę, pokazuje tylko, jak dobry jest ten motocykl”.

 

 

The Scrambler 1200 Bond Limited Edition static shot

Po stawieniu czoła wyzwaniom kaskaderskim, jak i najwyższym wymaganiom, jakie stawia duża produkcja filmowa, oraz po licznych prośbach klientów kolejnym naturalnym krokiem dla nas było wyprodukowanie motocykla, aby uczcić ten sukces.

Więc oto jest. Zainspirowani Scramblerem 1200 z filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać” z 2020 roku, stworzyliśmy wyjątkową Limitowaną Edycję  motocykla, aby uczcić naszą nową i ekscytującą współpracę.

Static shot of the Tiger 900 Rally for James Bond No time to die film

W filmie pojawia się również nowy model najnowszej generacji: Tiger 900 stanowiący krok milowy naprzód w zakresie możliwości; seria ta otwiera się na miejskie, długodystansowe i ekstremalne off-roadowe przygody.

Tiger 900 Rally to ekscytująca wersja Tigera zaprojektowana z myślą o przygodach w terenie i całodziennych dalekich jazdach, przy zachowaniu kontroli i komfortu jeźdźca, dzięki największym w historii osiągom  trzycylindrowego silnika.

Scrambler 1200 XE in Blue and Black Front CGI
All-new Blue and Black Triumph Scrambler XE right hand side shot

SCRAMBLER 1200 XE

Scrambler 1200 to model o najbogatszym wyposażeniu, który cechują niedoścignione możliwości jazdy po drogach utwardzonych, scramblingu i jazdy offroadowej połączone z władczą ergonomią, zapierającym dech w piersiach prowadzeniem oraz niedoścignionymi możliwościami. Jest to największe osiągnięcie w dziedzinie wolności motocyklowej.

Tiger 900 Rally Pro Front view CGI
Tiger 900 Rally Pro Matt Khaki RHS CGI

TIGER 900 RALLY

Nowy Tiger 900 Rally i Rally Pro reprezentują całkowitą transformację obsługi i możliwości doferując maksymalną przygodę podczas jazdy terenowej oraz komfort i styl na wszystkich rodzajach dróg.

Nie czas umierać pojawi się w kinach na całym świecie 12 listopada 2020 roku, natomiast 20 listopada film zostanie zaprezentowany przez wytwórnię Universal Pictures International w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych przez MGM reprezentowane via United Artists Releasing.

 

Streszczenie:

Bond odszedł z czynnej slużby i cieszy się spokojnym życiem na Jamajce. Jego spokój okazuje sie krótkotrwały gdy jego stary przyjaciel,  Felix Leiter z CIA przybywa z prośbą o pomoc. Misja uratowania porwanego naukowca okazuje się o wiele bardziej niebezpieczna, niż zakładano, powadząc Bonda na ślad tajemniczego czarnego charakteru, wyposazonego w niebezpieczną broń nowej generacji.