NASZE MOTOCYKLE

RODZINA BONNEVILLE

Triumph Motorcycles Classic bikes in warehouse

Bonneville T120

NAJPOTĘŻNIEJSZY NOWOCZESNY KLASYK

Prawdopodobnie najsłynniejsza nazwa w świecie motocykli, ostatni projekt Edwarda Turnera dla firmy Triumph w 1958 r. okazał się być prawdziwym arcydziełem. Był to Bonneville T120. Cechowała go niewiarygodna wydajność i idealne proporcje. Jest przez wiele osób uznawany za najdoskonalszego brytyjskiego klasyka.

Nazwany po ustanowionym przez firmę Triumph rekordzie prędkości na lądzie w 1956 r. (344 km/h), zainspirował zupełnie nowe pokolenie nastoletnich kierowców wyścigowych cafe racer i zyskał legendarną reputację opartą na fantastycznym działaniu. Dowiózł Johna Hartle do zwycięstwa podczas wyścigu Isle of Man TT i pobił rekordy w 1969 r., kiedy Malcolm Uphill pokonał na swoim Bonnie rekord średniej prędkości w trakcie jednego okrążenia (161 km/h).

 

 

Triumph Bonneville T120 Competition Green and Fusion White city shot

Model Bonneville T100 został wprowadzony na rynek w 2006 roku, umożliwiając w 2016 roku dołączenie do oferowanych przez firmę Triumph maszyn T120 . z zupełnie nowym brytyjskim dwurzędowym silnikiem o wysokiej mocy i pojemności 1200 cm3. Nowy Bonneville T120 był jeszcze piękniejszy, jeszcze potężniejszy i miał jeszcze większe możliwości niż kiedykolwiek wcześniej oraz stanowił wyrażenie hołdu dla swojego kultowego poprzednika z 1958 r. Imponujące przywiązanie do detali — szczotkowane stalowe i chromowane akcenty — sprawiają, że nowoczesny T120 zawsze przyciąga wzrok.

Model T120 wprowadza tę kultową nazwę w XXI wiek w wielkim stylu — akcenty stylistyki zostały przejęte z oryginalnego modelu z 1958 r. i nie obawiano się połączyć tego z najnowocześniejszymi technologiami oraz nowoczesnymi możliwościami jezdnymi. Jeden z naszych najsławniejszych Bonnie, w dalszym ciągu stanowi uosobienie wartości reprezentowanych przez firmę Triumph — jakości, wykonania, wydajności, przywiązania do detali oraz wyrażenia prawdziwego charakteru.

Vintage Triumph Bonneville T120

BONNEVILLE T100

ORYGINAŁ DLA KAŻDEGO

Brytyjski klasyczny T100 został wprowadzony na rynek w 2002 r. i przywrócił kultową nazwę Bonneville pod postacią stylowego, łatwo prowadzącego się nowoczesnego customa uznanego za fantastyczną maszynę uniwersalną. W pewnym stopniu, dzięki motocyklowej pasji dumnych właścicieli , T100 odegrał kluczową rolę w narodzinach sceny nowoczesnych customów.

T100 był pierwszym motocyklem Bonneville wyposażonym we wtrysk paliwa i chłodzenie cieczą, dzięki czemu wprowadził klasycznego Bonnie z gaźnikiem w świat nowoczesności. W 2017 r. przeszedł ponowną transformację, kiedy wyposażono go w szereg najnowocześniejszych funkcji technologicznych oraz zupełnie nowe podwozie zbudowane z myślą o inspirujących pewnością parametrach jezdnych. Wyposażone w silnik o pojemności 900 cm3 motocykle Bonneville T100 i T100 Black są najbardziej dostępnymi i zaawansowanymi motocyklami Bonnevilles, jakie kiedykolwiek stworzono.

 

 

Image of Triumph Bonneville T100 in orange and white colour variant, parked in urban setting.

Na początku, w 2002 r. na wyposażeniu tej maszyny znajdował się silnik o pojemności 790 cm3. Zmodernizowano go najpierw do jednostki o pojemności 865 cm3 z 360-stopniową skrzynią korbową, a następnie do najnowocześniejszego silnika dwurzędowego o pojemności 900 cm3 generującego charakterystyczne brytyjskie brzmienie. Zaprojektowany specjalnie z myślą o zapewnianiu momentu obrotowego na niskich i umiarkowanych obrotach, jest to silnik o prawdziwym charakterze idealnie pasującym do jazdy po mieście, krętych ulicach oraz najróżniejszych miejscach.

Bonneville T100 Riding through town

Z wprowadzeniem bardziej charakternego i mroczniejszego motocykla Bonneville T120 Black i T100 Black, w 2016 r. powrócił duch indywidualizmu oraz styl oryginalnych maszyn Bonnie.

scrambler

WYRAŹNE LINIE, WSPÓŁCZESNE WYKOŃCZENIE ORAZ ELEGANCKI ZBIORNIK PALIWA

 

Dla wielu osób samo słowo „scrambler” przywołuje na myśl kultowy obraz Steve'a McQueen’a na motocyklu Bonneville z silnikiem o pojemności 650 cm3. Bazując na tym offroadowym rodowodzie oraz modelu TR6 Trophy z lat 60. XX wieku, firma Triumph stworzyła w 2006 r. nowoczesny model Scrambler produkowany seryjnie. 

Triumph Scrambler to jedna z naszych najbardziej pożądanych konfiguracji, która stała się papierkiem lakmusowym dla wszystkich pozostałych modeli. Nowoczesny Scrambler to motocykl o ogromnej popularności, którą zapewniły mu podróż przez Amazonię Davida Beckhama oraz szeregi miłośników personalizacji swoich maszyn na całym świecie. 

 

Triumph Street Scrambler on beach action shot

Kierowcy udali się również na Słone równiny w Bonneville oraz na tor Isle of Man TT(który wówczas był w dużej mierze nieutwardzony). Długo zanim powstały dedykowane motocykle offroadowe, firma Triumph jako pierwsza zastosowała teraz doskonale znany sekret niezbędny dla wysokiej wydajności — niska masa i mnóstwo mocy.

Image Source: Steve McQueen Estate
Steve McQueen pushing an iconic Triumph Motorcycle

Aktualną wersję motocykla Scrambler wprowadzono na rynek w 2006 r. i odniósł on znaczące sukcesy w zakresie w liczbie sprzedanych sztuk oraz na ekranach filmów kinowych i telewizyjnych, w tym w takich produkcjach, jak Jurassic World z 2015 r. oraz odcinek serialu Dr Who z 2013 r.

THRUXTON

NOWOCZESNY, KLASYCZNY CAFÉ RACER

Ponownie wprowadzone w 2004 oraz na nowo w 2016 r., motocykle Thruxtons to najdoskonalsze osiągnięcie w dziedzinie nowoczesnych, klasycznych motocykli typu cafe racer. 

Pierwszy Thruxton był zmodyfikowanym pod kątem wyścigów motocyklem T120, który zaprezentowano w 1964 r. (i których wyprodukowano zaledwie 49). Dealerzy nie wystawiali ich na sprzedaż dla ogółu odbiorców, a zamiast tego oferowali je znanym, lokalnym kierowcom wyścigowym. Ci z kolei sprawili, podczas takich imprez jak Isle of Man czy Thruxton 500, że najszybszy stał się jeszcze szybszy. 

 

 

Static Triumph Thruxton R on paddock stand in garage setting

 

Mówi się, że od kiedy tylko powstały motocykle, ktoś zaczął się na nich ścigać. Bonneville, będąc w swoim czasie najszybszym dostępnym motocyklem, był optymalnym wyborem do wyścigów Isle of Man TT i Thruxton 500. Odbywające się zasadniczo na torze Thruxton, długodystansowe wyścigi Thruxton na 500 mil (805 km) stanowiły idealną okazję dla brytyjskich producentów do przetestowania swoich maszyn. Firma Triumph odniosła na tym polu wiele sukcesów, m.in. sięgając po wszystkie trzy pierwsze miejsca w 1969 r.

 

 

Firma Triumph wprowadziła na rynek w latach 60. XX wieku limitowaną serię Thruxton Bonneville, co zapoczątkowało kulturę motocykli typu Cafe Racer. 

Image Source: Mortons Arhive

Retro Triumph riding shot

Dzisiaj ta nazwa żyje dalej w serii Thruxton. Teraz Thruxton jest wyposażony w potężny silnik o pojemności 1200 cm3, wielkotłoczkowe widelce Showa, tylne amortyzatory Öhlins oraz tarcze hamulcowe Brembo, dzięki czemu posiada niewyczerpaną moc oraz właściwości jezdne umożliwiające poradzenie sobie z każdym zadaniem.

Triumph Thruxon Riding Shot

BOBBER

ORYGINALNY MOTOCYKL TYPU CUSTOM

Wprowadzeniu na rynek niewielu motocykli towarzyszył taki zamęt i harmider, jak w przypadku motocykli Bobber. Była to maszyna, którą każdy chciał mieć na własność i wkrótce od wprowadzenia w 2016 r. Bobber stał się najszybciej sprzedającym się motocyklem firmy Triumph w historii. 

Jednakże pochodzenie tego motocykla sięga nawet ponad 60 lat wstecz. Jego charakterystyczna stylistyka czerpie garściami z powojennej amerykańskiej tradycji, co pomogło w przekształceniu motocykla Bobber w nowoczesną ikonę.

 

 

Red and White Triumph Bonneville Bobber static shot

Długie lata przed pierwszą prezentacją formatu Bobber firmy Triumph , kierowcy personalizowali swoje motocykle Triumph na tę modłę. Powracający do Ameryki w latach 40. XX wieku żołnierze, z których wielu zdobyło nowe umiejętności mechaniczne, pracując z pojazdami wojskowymi, wykorzystywało swoją wiedzę przy zostawionych w domu motocyklach. 

Image Source: Unknown

Retro image of lady on a old Triumph Motorcycle

Przez resztę XX wieku maszyny firmy Triumph stały się podstawą dla społeczności personalizatorów, którzy pragnęli zamienić motocykle z powrotem w maszyny typu Bobber. Nawet kiedy w latach 70. nastało szaleństwo na punkcie chopperów, w dalszym ciągu często spotykano na drogach wydajniejsze Bobbery. 

Triumph Bonneville Bobber infront of black shutter

Konstrukcja z obniżoną kierownicą i jednym siedzeniem powróciła w chwale w późnych latach 2000. Przewińmy do dnia dzisiejszego, a z całą pewnością na każdych targach motocyklowych znajdą się maszyny w stylu Bobbera. Triumph jako pierwsza poważna marka motocyklowa udostępniła produkowanego seryjnie Bobbera, co dało prawdziwego Bobbera — w połączeniu z mnóstwem opcji personalizacji — klientom, którzy nie byli skorzy do własnoręcznego ociosania produkowanych fabrycznie maszyn. 

SPEEDMASTER

AUTENTYCZNY BRYTYJSKI MOTOCYKL TYPU CUSTOM

Prawdziwy Brytyjczyk z amerykańskim charakterem — motocykl Speedmaster naśladuje dziedzictwo amerykańskich motocykli typu Cruiser oraz personalizujących je miłośników, którzy od lat 50. XX wieku tworzyli prawdziwie niepowtarzalne motocykle firmy Triumph. 

Do rodziny motocykli Bonneville wprowadzono model 2018 Speedmaster, który bazuje na modelu Bobber, lecz oferuje bardziej zrelaksowany styl jazdy. A ponadto mogą na nim jechać dwie osoby na raz. 

 

 

Triumph Bonneville Speedmaster near river USA

Pierwszy Speedmaster 790 cm3 z dwucylindrowym silnikiem wprowadzono na rynek w 2002 r. Jego konstrukcja bazowała na cruiserze Bonneville America, a firma Triumph stale inwestowała w modernizacje i ulepszenia, wprowadzając w 2005 r. silnik o pojemności 865 cm3 i wtrysk paliwa w 2008 r.

Dzisiaj, dzieląc wspólne podstawy z Bobberem, nowoczesny Speedmaster przede wszystkim zajmuje się pokonywaniem długich dystansów przy zachowaniu fantastycznych parametrów jezdnych oraz uduchowionej mocy. Speedmaster to celebrowane połączenie brytyjskiej i amerykańskiej kultury motocyklowej, która narodziła się w latach 50 XX wieku — brytyjskie rozwiązania techniczne z dużą dozą amerykańskiego stylu motoryzacyjnego lat 50. 

Triumph Speedmaster in the foreground showing tank and handlebars, sunset and couple in the background

NOWOCZESNE KLASYKI

MOTOCYKLE, KTÓRYCH NIE SPOSÓB NIE CHWALIĆ

Dzisiejsza oferta motocykli typu Modern Classic jest najbardziej zróżnicowana w historii. Każdy z nich cechuje ta sama jakość działania, konstrukcji, projektu i wykonania.

Serię zapoczątkowano w 2001 r. nowym motocyklem Bonneville. Firma Triumph przejęła styl oryginalnych motocykli Bonneville i zmodernizowała technologię oraz sposób wykonania w celu stworzenia przepięknego, nowoczesnego motocyklu o prawdziwym charakterze. 

 

Triumph Modern Classic motorcycle group shot including the Bonneville Bobber and Thruxton

Sama marka Triumph jest niezwykle potężna, a teraz nazwa Bonneville obejmuje całą serię modeli. Dwa modele, które dzisiaj ściśle pasują do formatu klasycznego Bonnie to T100 i T120.

Two  Triumph Bonnevilles in urban setting

Inspiracją dla modelu T100 był bezpośrednio oryginalny Bonneville z 1959 r. zasilany silnikiem o pojemności 900 cm3 o wysokim momencie obrotowym i z nowoczesną elektroniką. Jego starszy brat, T120, ma tę samą klasyczną podstawę, lecz jest wyposażony w potężniejszy silnik o pojemności 1200 cm3. 

Triumph Bonneville T120 Jet black in front of garage

Seria nowoczesnych klasyków aktualnie obejmuje następujące modele:

  • Bonneville Bobber
  • Bonneville Speedmaster
  • Bonneville T100 
  • Bonneville T120 
  • Scrambler
  • Street Cup
  • Street Scrambler
  • Street Twin
  • Thruxton
     



SERIA NOWOCZESNYCH KLASYKÓW

BRYTYJSKIE IKONY ODGRYWAJĄ WIODĄCĄ ROLĘ NA ŚWIECIE

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ