Skip to main content

THRUXTON RS

SILNIK I WYDAJNOŚĆ

Jak opracowano nowy silnik Thruxton o pojemności 1200 cm3 wyższej mocy, aby zagwarantować znacząco udoskonaloną wydajność ?

Action shot of rider accelerating through scenic mountainous roads on the new Triumph Thruxton RS

SILNIK 

Aby pozostać wiernym legendarnej nazwie café racera, konieczne było spełnienie prawdziwie współczesnych standardów wydajności. Dlatego w nowym motocyklu Thruxton RS wprowadzono ulepszony dwurzędowy silnik o pojemności 1200 cm3 zgodny ze standardem Euro 5, który przez swoje znaczące usprawnienia, zapewnia moc większą o 8  KM, maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niższych obrotach.

Zwiększenie mocy w całym zakresie obrotów uzyskano poprzez znaczące ulepszenia silnika, które obejmują m.in nową głowicę ze zmienionymi otworami przelotowymi i przekonstruowanymi krzywkami wałka rozrządu, zapewniając wyższą kompresję. Odchudzono również jego masę poprzez wprowadzenie lżejszego wału korbowego, lżejszego sprzęgła czy wałków wyrównoważających, obniżając przez to masę wirującą w silniku.  Dodatkowo zastosowano magnezowe osłony pokrywy głowicy, lżejszy alternator i nowej konstrukcji osłony silnika. 

Wszystko to pozwoliło na naprawdę duże zwiększenie wydajności z mocą maksymalną wyższą aż o 8 KM od poprzedników, ze 105 KM przy 7.500 obr./min,a także większą moc na niskich obrotach oraz w całym zakresie obrotów. Dodatkowo do poprawy wydajności, maksymalny moment obrotowy Thruxton RS na poziomie 112 Nm uzyskuje się przy wartości obr./min niższej o 700 w całym zakresie obrotów.

Ten nowy silnik jest również o wiele bardziej responsywny, z jeszcze wyraźniejszym charakterem, a także - zgodnie z oczekiwaniami od modelu Thruxton – prawdziwego brytyjskiego twina, jego brzmienie robi naprawdę niesamowite wrażenie.  Usprawnienia silnika skutkują 20% zmniejszeniem bezwładności, co zapewnia dłuższą pracę na wysokich obrotach, szybsze wejście na wysokie obroty, które wchodzą na czerwone pole o 500 obr./min wyżej niż w Thruxton R.

Jeśli chodzi o brzmienie, nowy układ wydechowy o sportowych, podwójnych, odwróconych i wygiętych do góry megafonowych tłumikach daje gwarancję bogatego, pierwotnego brzmienia brytyjskiego, dwurzędowego silnika wyścigowego, które znakomicie pasuje do legendarnej nazwy.

SPECYFIKACJA

Połączenie cech klasy premium to kolejny wymiar jazdy tym nowym Thruxtonem, który uzasadnia tytuł RS, zapewnia nowatorskie wyposażenie o wyższej specyfikacji oraz ulepszone technologie wraz z właściwościami wspomagającymi kierowcę, takimi jak m. in. ride-by-wire, większa oszczędność paliwa, dłuższy odstęp czasu między serwisami wynoszący 10.000 mil (16.000 km), a także ukryty katalizator, który dba o emisje spalin, które teraz są znacząco niższe niż wymagania nowej Euro 5.

 
Close-up shot of Triumph Thruxton RS's beautiful engine

Inną cechą istotną dla kierowcy Thruxton RS jest sprzęgło ze wspomaganiem momentu obrotowego, które zostało zoptymalizowane tak, aby zmniejszyć wysiłek wymagany przy obsłudze manetki. Zapewnia to większą wygodę w trakcie dłuższych podróży oraz jazdy wymagającej częstego zatrzymywania się, jak np. jazda po mieście, a także zmniejsza wielkość układu sprzęgła, co sprzyja uzyskaniu smuklejszego silnika.

 
Rider on the new Triumph Thruxton RS on city streets

NOWA KONSTRUKCJA ZGODNA Z EURO 5

Po prawie czterech latach prac rozwojowych, usprawnienia silnika wprowadzone w nowym modelu Thruxton RS przyniosły większą moc i responsywność, a wszystkie te ulepszenia łącznie nadały motocyklowi jeszcze bardziej sportowy charakter.  Wyjątkowość jazdy café racerem ma oczywiście ogromny wpływ na wrażenia z jazdy motocyklem Thruxton. Jednakże, wprowadzone zmiany stanowią także o różnicach, których można oczekiwać od udoskonalonego motocykla.

Jednym z głównych usprawnień technicznych w nowym modelu Thruxton  RS jest zmniejszenie bezwładności silnika, co poprawiło i wyrównało dostarczanie mocy na tyle, że teraz autentycznie odczuwa się lepsze przyspieszenie, nawet przy średnich obrotach. Taka reakcja i wyższa moc zostały głównie osiągnięte poprzez opracowanie nowej skrzyni korbowej oraz nowej osłony głowicy wykonanej z magnezu o zmniejszonej grubości ścianki. W połączeniu z odchudzeniem masy o 6 kg i wyposażeniem o wyższej specyfikacji, przyczyniło się to do uzyskania niesamowitych wrażeń z jazdy nowym motocyklem Thruxton RS.  

Elegancka stylistyka motocykli Thruxton wynika z poświęcenia dużej uwagi ich unikalnej estetyce w trakcie procesu projektowania. Podejście firmy Triumph do projektowania motocykli ze zintegrowaną technologią zapewnia, że widzimy samo piękno, a wszelkie niezbędne wyposażenie, takie jak kable, pompy, przewody i inne komponenty nowoczesnych technologii są w całości ukryte, dzięki czemu motocykl wygląda wspaniale, a jazda nim jest ekscytująca.  

Jednym z doskonałych przykładów jest układ wydechowy, który obecnie spełnia wymogi najnowszego standardu Euro 5.  Dodatkowo silnik modelu Thruxton, wyposażono w czopy korbowodów przesunięte o kąt 270 stopni co generuje charakterystyczne, rozpoznawalne brzmienie twina, a wspomniany układ wydechowy - odpowiedzialny za to ekscytujące brzmienie - zawiera elegancko ukryty katalizator.

Takie dopieszczenie detali często bardzo ciężko uzyskać, ale jest ono dowodem niezwykłej skrupulatności firmy Triumph oraz naszego zaangażowania - graniczącego z obsesją - w zapewnieniu idealnej jazdy.   

NOWY THRUXTON RS

KOLEJNY ROZDZIAŁ LEGENDY

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ